وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ | Tuesday 19 March 2024
» اجتماعی » آزادی تمامی پناهجویان بازداشتی در هتلی در ملبورن پس از یک سال

تاریخ انتشار : 1399/11/01 - 9:55

آزادی تمامی پناهجویان بازداشتی در هتلی در ملبورن پس از یک سال

صدای استرالیا – یک گروه مدافع حقوق پناهجویان در استرالیا اعلام کرد که تقریبا تمامی پناهجویانی که طی یک سال گذشته در هتلی در ملبورن بازداشت بودند آزاد می‌شوند.


صدای استرالیا – یک گروه مدافع حقوق پناهجویان در استرالیا اعلام کرد که تقریبا تمامی پناهجویانی که طی یک سال گذشته در هتلی در ملبورن بازداشت بودند آزاد می‌شوند.

مرکز منابع پناهجویان اعلام کرد که ۲۶ پناهجوی مرد بازداشتی در پارک هتل (Park Hotel) در منطقه کارلتون ملبورن امروز چهارشنبه ویزای بریجینگ دریافت کرده و آزاد شدند.

این مرکز همچنین گفت که ۳۴ پناهجوی دیگر نیز قرار است فردا پنجشنبه آزاد شوند.

حدود ۶۰ پناهجو از اواخر سال ۲۰۱۹ تاکنون در هتلی در ملبورن در بازداشت هستند. این پناهجویان بر اساس قانون مدیوک برای درمان از بازداشتگاه‌های جزیره مانوس و نائورو به استرالیا متتقل شده‌ بودند.

این پناهجویان در ماه دسامبر سال گذشته از هتل مانترا در پرستون به پارک هتل در کارلتون منتقل شده بودند. این هتل پیشتر به عنوان محل قرنطینه مسافران ورودی به استرالیا مورد استفاده قرار می‌گرفته است.

وزارت کشور استرالیا از اظهارنظر در خصوص شمار افرادی که ویزای بریجینگ دریافت کرده‌اند خودداری کرده است. این وزارتخانه گفته است که این پناهجویان تا زمانیکه خدمات درمانی آنها تمام شود می‌توانند در جامعه زندگی کنند.

وزارت کشور استرالیا در بیانیه‌ای در این خصوص گفته است که این افراد به طور موقت برای درمان به استرالیا آورده شده‌اند و به آنها توصیه شده است تا خدمات درمانی خود را به پایان برسانند تا اینکه بتوانند باقی مراحل اسکان مجدد خود در آمریکا، بازگشت به نائورو یا پاپوا گینه نو و یا بازگشت به کشور خود را طی کنند.

ویزی بریجینگ به این پناهجویان اجازه خواهد داد تا به مدت شش ماه در استرالیا زندگی کرده و از خدمات مدیکیر استفاده کنند. آنها همچنین حق کار کردن خواهند داشت.

تصاویر منتشر شده از محل پارک هتل ملبورن نشان دهنده حضور سنگین نیروهای پلیس در محل است.

منبع: گاردین


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه