وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ | Friday 29 March 2024
» اجتماعی » آتش‌سوزی وسیع در مراتع و جنگل‌های استرالیا ادامه دارد

تاریخ انتشار : 1398/08/18 - 11:43

آتش‌سوزی وسیع در مراتع و جنگل‌های استرالیا ادامه دارد

صدای استرالیا - آتش‌نشانان در ایالت‌های نیوساوت ولز و کوئینزلند در استرالیا همزمان با چندین آتش‌سوزی در مراتع و جنگل‌های این ایالت‌ها مقابله می‌کنند.


صدای استرالیا – آتش‌نشانان در ایالت‌های نیوساوت ولز و کوئینزلند در استرالیا همزمان با چندین آتش‌سوزی در مراتع و جنگل‌های این ایالت‌ها مقابله می‌کنند.

به گفته مقامات محلی، در حال حاضر در شانزده نقطه از این ایالت آتش‌سوزی “در سطح اضطراری” همچنان ادامه دارد و آتش‌سوزی در پنجاه نقطه دیگر نیز از کنترل خارج شده است.

رئیس سازمان آتش‌نشانی ایالت نیوساوت ولز شرایط کنونی را بی‌سابقه توصیف کرده است.

بیش از یک هزار آتش‌نشان و هفتاد هواپیما در عملیات خاموش کردن آتش‌سوزی‌های کنونی شرکت دارند اما به گفته مقامات ایالتی، به خاطر شدت آتش‌سوزی امکان آن نیست که با تمامی موارد مقابله کنند.

هوای خشک و گرم همراه با وزش باد شدید باعث گسترش سریع آتش شده است.

در فصل گرما در استرالیا، وقوع آتش‌سوزی در مراتع و جنگل‌های این کشور عادی است و آتش‌نشانان چند ماه است که مشغول فرونشاندن آتش در نقاط مختلف بوده‌اند اما در روزهای اخیر، گسترش دامنه آتش‌سوزی فشاری فوق‌العاده بر آنان وارد کرده است.

در حال حاضر، منطقه ساحلی به طول حدود یک هزار کیلومتر دستخوش آتش‌سوزی است و مقامات محلی گفته‌اند که با نزدیک شدن آتش به شاهراه سیدنی به برزبین، ناچار شدند برای مدتی این شاهراه را به روی ترافیک مسدود کنند.

در بخشی از مناطق ساحلی کوئینزلند، مناطق مسکونی کاملا تخلیه شده و ساکنان آنها به نقاط دیگر انتقال یافته‌اند. رادیو محلی با قطع برنامه‌های عادی، به پخش اخبار لحظه به لحظه از وضعیت آتش‌سوزی و دادن رهنمود به ساکنان محلی مبادرت کرده است.

گستردگی آتش‌سوزی و حرارت ناشی از آن باعث تغییرات جوی شده است.

چند روز گذشته، دولت استرالیا اعتباری به مبلغ یک میلیارد دلار استرالیا (حدود ۷۰۰ میلیون دلار آمریکا) را برای اعطای وام کم بهره به کشاورزانی که از خشکسالی زیان دیده اند در نظر گرفت.

منبع: بی بی سی فارسی


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه