وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Friday 17 May 2024
» اجتماعی » آبجو و مشروب گران می‌شود؛ شکایت تولیدکنندگان مشروبات الکلی از سیستم قدیمی مالیات

تاریخ انتشار : 1402/11/02 - 6:57

آبجو و مشروب گران می‌شود؛ شکایت تولیدکنندگان مشروبات الکلی از سیستم قدیمی مالیات

صدای استرالیا– طی هفته‌های آینده، استرالیایی‌ها احتمالا شاهد افزایش قیمت آبجو و مشروبات الکلی خواهند بود و در همین حال، […]

آبجو و مشروب گران می‌شود؛ شکایت تولیدکنندگان مشروبات الکلی از سیستم قدیمی مالیات

صدای استرالیا– طی هفته‌های آینده، استرالیایی‌ها احتمالا شاهد افزایش قیمت آبجو و مشروبات الکلی خواهند بود و در همین حال، رهبران این صنعت خواستار این هستند که دولت فدرال سیستم مالیات غیر مستقیم «منسوخ»‌اش را متوقف کند.

هم اکنون کارخانه‌های آبجوسازی بابت هر لیتر آبجو مجبور به پرداخت مالیات غیرمستقیمی هستند که قرار است به زودی افزایش چشمگیری پیدا کند.

حالا با توجه به اینکه در روز اول فوریه، موعد تعدیل شش ماهه مالیات است، صنعت نگران این است که افزایش مالیات موجب افزایش هزینه تهیه مشروبات الکلی برای استرالیایی‌ها و صادرات محصول به خارج از کشور شود.

گرگ هالند، مدیر اجرایی اتحادیه مشروبات الکلی و کوکتل استرالیا از دولت خواست تا مالیات غیر مستقیم را که به گفته او سومین مالیات بالا در جهان پس از ایسلند و نروژ است، متوقف کند.

وی گفت: افزایش اخیر نه تنها بر تولیدکنندگان، بلکه بر مصرف کنندگان تأثیر زیادی خواهد گذاشت.

هالند افزود: مشروبات الکلی در حال حاضر به نیوزیلند صادر می‌شود، زیرا قیمت‌ها در داخل کشور بسیار بالا رفته و در نیوزیلند خرید محصولات استرالیایی ارزان‌تر تمام می‌شود.

اتحادیه تقطیرکنندگان استرالی نیز به نمایندگی از ۶۰۰ کارخانه‌ عضو خواستار توقف اجرای افزایش مالیات غیرمستقیم شده است.

پل مک‌لی، مدیر اجرایی این اتحادیه گفت: اگر هفته آینده مالیات افزایش ‌یابد، با توجه به بحران هزینه‌های زندگی، تولیدکنندگان ناچارند تصمیم بگیرند که یا قیمت‌ها را افزایش دهند یا کارکنان خود را اخراج کنند.

وی افزود: این سیاست مربوط به ۴۰ سال پیش است؛ زمانی که تنها دو کارخانه تقطیر وجود داشت. اما اکنون ۶۰۰ کارخانه تحت تاثیر این سیاست قدیمی قرار دارند.

هر دو گروه، همراه با انجمن آبجوسازان استرالیا، خواستار نشستی با دولت فدرال برای بحث در مورد راه‌های عادلانه پرداخت مالیات و کاهش فشار ناشی از افزایش این مالیات شش ماهه هستند.

منبع: ۹ نیوز


برچسب ها : ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه