وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳ | Saturday 27 July 2024
» اخبار » استرالیا آماده اعزام نیرو به کالدونیا برای نجات جان اتباعش

تاریخ انتشار : 1403/02/31 - 4:49

استرالیا آماده اعزام نیرو به کالدونیا برای نجات جان اتباعش

صدای استرالیا- وزارت امور خارجه استرالیا اعلام کرد که در صورت نیاز، برای نجات اتباع استرالیایی در کالدونیا به این منطقه نیرو اعزام خواهد شد.


صدای استرالیا- وزارت امور خارجه استرالیا اعلام کرد که در صورت نیاز، برای نجات اتباع استرالیایی در کالدونیا به این منطقه نیرو اعزام خواهد شد.

نیروهای امنیتی فرانسه کمپین‌های بزرگی را در کالدونیای جدید راه اندازی کرده‌اند تا پس از ششمین شب ناآرامی‌های خشونت آمیز در این جزیره، دوباره کنترل آن را به دست گیرند.

این اقدامات در حالی صورت می‌گیرد که دولت استرالیا تأیید می‌کند نیروهای دفاعی این کشور آماده پرواز به کالدونیای جدید هستند تا اتباع استرالیایی را که در این جزیره گیر افتاده‌اند، نجات دهند.

ژرالد دارمنن، وزیر کشور فرانسه، گفت: ۶۰۰ ژاندارم موظف شدند کنترل منطقه ۶۰ کیلومتری جاده بین نومئا و فرودگاه بین‌المللی آن را که به دلیل ناآرامی‌ها بسته است، پس بگیرند.

لوئیس لوفران، کمیساریای عالی فرانسه در کالدونیای جدید گفته که «نظم به هر قیمتی که باشد دوباره برقرار خواهد شد.»

او همچنین تأیید کرد که نیروهای امنیتی حملات جدیدی را علیه پایگاه‌های استقلال‌طلبان در سراسر این جزیره انجام خواهند داد و افزود که اگر جدایی‌طلبان بخواهند از سلاح‌های خود استفاده کنند، بدترین خطر را ایجاد خواهند کرد.

منع آمد و شد شبانه، وضعیت اضطراری، ممنوعیت TikTok و ورود صدها نیرو از سرزمین اصلی فرانسه تاکنون نتوانسته از ناآرامی‌های بیشتر در شب شنبه و یکشنبه جلوگیری کند.

در همین حال پنی وانگ، وزیر امور خارجه استرالیا گفته که دولت در حال تلاش برای حمایت از استرالیایی‌های حاضر در کالدونیای جدید است.

سناتور وانگ در توییتر خود نوشت: «نیروی دفاعی استرالیا آماده پرواز است.»

منبع: شبکه خبری ای‌بی‌سی


برچسب ها : ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , سیاسی , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه