وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Thursday 9 May 2024
» اخبار » بریزبین از نظر گرانی بنزین در استرالیا اول شد

تاریخ انتشار : 1402/10/09 - 2:01

بریزبین از نظر گرانی بنزین در استرالیا اول شد

صدای استرالیا– داده‌های تازه حاکی است که اهالی بریزبین بالاترین هزینه را بابت پر کردن باک بنزین ماشین‌شان می‌پردازند. در […]

بریزبین از نظر گرانی بنزین در استرالیا اول شد

صدای استرالیا– داده‌های تازه حاکی است که اهالی بریزبین بالاترین هزینه را بابت پر کردن باک بنزین ماشین‌شان می‌پردازند.

در حالی که در رده‌بندی قیمت بنزین، بریزبین بالاترین نقطه را اشغال کرده، انتهای این رده‌بندی در دست پرت است تا یک بار دیگر ارزان‌ترین پایتخت استرالیا از نظر قیمت بنزین لقب بگیرد.

گزارش انجمن راهداری و رانندگی استرالیا (NRMA) قیمت بنزین معمولی بدون سرب را در پایتخت‌های استرالیا در سال ۲۰۲۳ بررسی کرده است.

بر اساس این گزارش، بریزبین با میانگین قیمت ۱۹۳٫۴ سنت به ازای هر لیتر، گران‌ترین بنزین را دارد و پس از آن کانبرا در مکان دوم و ملبورن در رده سوم قرار می‌گیرند.

اما سیدنی با وجود اینکه بزرگ‌ترین بازار بنزین در کشور است، با قیمت ۱۹۰٫۷ سنت به ازای هر لیتر، از نظر قیمت بنزین در رده چهارم قرار گرفته است.

هوبارت که از سال ۲۰۱۷ تا کنون هر سال عنوان گران‌ترین بنزین را در میان پایتخت‌های استرالیا به خود اختصاص می‌داد، این بار تا رده پنجم پایین آمده است.

پرت نیز از سال ۲۰۱۷ به این سو، همواره جزو شهرهای ارزان از نظر قیمت بنزین بوده و دو بار لقب ارزان‌ترین شهر و دو بار هم لقب دومین شهر از نظر بنزین ارزان را به خود اختصاص داده است. امسال نیز پرت ارزان‌ترین بنزین را به ساکنان‌اش ارایه می‌دهد.

آدلاید که از نظر فعالیت مراکز خدمات جاده‌ای مستقل، یکی از پایتخت‌های عمده محسوب می‌شود، امسال موفق شده با قیمت ۱۸۶ سنت به ازای هر لیتر، دومین شهر ارزان از نظر قیمت بنزین را کسب کند.

آدلاید از سال ۲۰۱۷ تا کنون، چهار بار رده ارزان‌ترین قیمت بنزین را به دست آورد و دو بار نیز از نظر ارزانی، دوم شده است.

پیتر خوری، سخنگوی NRMA گفت: استرالیا پس از رشد شدید قیمت‌ها پس از کووید، در سال ۲۰۲۳ نیز در معرض نوسانات قیمت جهانی نفت قرار گرفت.

وی افزود: قیمت سوخت، به ویژه گازوییل، تأثیر منفی بر بودجه خانواده‌ها و اقتصاد کشور گذاشته است.

بر اساس این گزارش، در ماه سپتامبر و به دنبال اعلام عربستان سعودی، روسیه و اوپک مبنی بر کاهش تولید، قیمت بنزین به بالاترین حد خود رسید.

اما سطح بی سابقه تولید نفت از سوی ایالات متحده و سایر کشورهای تولیدکننده غیراوپک، همراه با عدم اطمینان مداوم در مورد اقتصاد چین، به فشار نزولی بر قیمت‌ها در آستانه کریسمس کمک کرد.

منبع: ۹ نیوز


برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.


دسته بندی : اخبار , اسلایدر , اقتصادی
ارسال دیدگاه