وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sunday 19 May 2024
» اجتماعی » شروط استرالیا برای اعطای ویزای تحصیلی دشوارتر شد

تاریخ انتشار : 1403/02/20 - 2:36

شروط استرالیا برای اعطای ویزای تحصیلی دشوارتر شد

صدای استرالیا - دولت استرالیا شرایط اعطای ویزای تحصیلی از جمله داشتن تمکن مالی و ملزومات یادگیری زبان انگلیسی را دشوارتر کرد درحالیکه این کشور با هجوم بی‌سابقه‌ای از مهاجرت پس از کرونا مواجه شده است.


صدای استرالیا – دولت استرالیا شرایط اعطای ویزای تحصیلی از جمله داشتن تمکن مالی و ملزومات یادگیری زبان انگلیسی را دشوارتر کرد درحالیکه این کشور با هجوم بی‌سابقه‌ای از مهاجرت پس از کرونا مواجه شده است.

بر این اساس، از روز جمعه ۱۰ می، دانشجویان بین‌المللی باید مدرکی مبنی بر تمکن مالی حداقل ۲۹ هزار و ۷۱۰ دلار استرالیا برای دریافت ویزای خود نشان دهند که دومین افزایش اعلام شده از سوی کانبرا در حدود هفت ماه است. این میزان پیشتر نیز از ۲۱ هزار و ۴۱ دلار استرالیا در اکتبر به ۲۴ هزار و ۵۰۵ دلار استرالیا افزایش یافته بود.

این شروط به دنبال مجموعه‌ای از اقدامات در ماه‌های اخیر برای تشدید قوانین روادید دانشجویی صورت می‌گیرد، چرا که لغو محدودیت‌های کرونایی در سال ۲۰۲۲ باعث هجوم ناگهانی مهاجران به این کشور شد و فشار را بر برخی از حوزه‌ها از جمله بازار اجاره تشدید کرد.

همچنین الزامات زبان انگلیسی برای روادید دانشجویی در ماه مارس افزایش یافت و دولت اقداماتی را انجام داده است تا شرایط موجود که اقامت طولانی‌تر برای دانشجویان را ممکن می‌سازد، پایان دهد.

کلر اونیل، وزیر امور داخلی استرالیا گفت که نامه‌های هشداردهنده‌ای به ۳۴ ارائه دهنده آموزشی به دلیل «روش‌های غیر واقعی یا سوءاستفاده در جذب متقاضی» ارسال شده است. او گفت که آنها ممکن است تا دو سال زندانی شوند و در صورت مجرم شناخته شدن از جذب دانشجو محروم شوند.

اونیل در بیانیه‌ای عنوان کرد: ارائه دهندگان نامطلوب جایی در بخش آموزش بین‌المللی ما ندارند. این اقدامات کمک خواهد کرد تا از شر فرصت طلب‌ها در این حوزه که به دنبال سوءاستفاده از مردم و از بین بردن شهرت این بخش هستند، خلاص شد.

آموزش بین‌المللی یکی از بزرگترین صنایع صادراتی استرالیا است و در سال‌های ۲۰۲۲- ۲۰۲۳ ارزشی معادل ۳۶.۴ میلیارد دلار استرالیا (۲۴ میلیارد دلار آمریکا) برای اقتصاد این کشور اقیانوسیه داشت.

اما مهاجرت بی سابقه که عمدتا توسط دانشجویان بین‌المللی انجام می‌شود، با افزایش قیمت اجاره در سراسر کشور، دولت را تحت فشار قرار داده است. خالص مهاجرت در سال منتهی به ۳۰ سپتامبر ۲۰۲۳ با ۶۰ درصد افزایش به رکورد ۵۴۸ هزار و ۸۰۰ نفر رسید.

دولت انتظار دارد که سیاست‌هایش می‌تواند جذب مهاجران استرالیا را طی دو سال آینده به نصف کاهش دهد.

منبع: خبرگزاری ایرنا به نقل از رویترز


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه