وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Thursday 9 May 2024
» اخبار » احتمال بروز کمبود عرضه محصولات کشاورزی کوئینزلند ناشی از توفند جاسپر

تاریخ انتشار : 1402/10/04 - 10:05

احتمال بروز کمبود عرضه محصولات کشاورزی کوئینزلند ناشی از توفند جاسپر

صدای استرالیا– کوئینزلند تولیدکننده عمده محصولات غذایی و کشاورزی در استرالیاست و وقوع سیلاب‌های ناشی از توفند استوایی جاسپر در […]

احتمال بروز کمبود عرضه محصولات کشاورزی کوئینزلند ناشی از توفند جاسپر

صدای استرالیا– کوئینزلند تولیدکننده عمده محصولات غذایی و کشاورزی در استرالیاست و وقوع سیلاب‌های ناشی از توفند استوایی جاسپر در این ایالت، احتمال کمبود عرضه یا افزایش قیمت برخی محصولات را افزایش داده است.

جو شپرد، نماینده فدراسیون کشاورزان کوئینزلند، گفت: هر مزرعه‌ای در این ایالت به نحوی تحت تاثیر این توفند قرار گرفته است.

این توفند موجب آسیب دیدن جاده‌ها، تاخیر در ارسال و از بین رفتن محصولات شده و به استرالیایی‌های در سایر مناطق هشدار داده شده که برخی از محصولات ممکن است کمیاب شود.

شپرد گفت: احتمالا در زمینه تامین برخی از محصولات پر طرفدار تولید کوئینزلند، اختلالاتی به وجود بیاید.

موری وات، وزیر کشاورزی فدرال که در این هفته به بازدید از مناطق آسیب دیده رفته بود، گفت: احتمالا در هفته‌های پیش رو، عرضه پاپایا و انبه کمتر از حد معمول خواهد بود. همچنین مشکلاتی در برداشت لیمو و آناناس به وجود می‌آید.

وی افزود: دولت‌های ایالتی و فدرال برای حل مشکل مسیرهای مواصلاتی آسیب دیده به دلیل بسته شدن جاده‌ها و خطوط راه آهن، با صنایع حمل و نقل، غذا و خواربار در حال همکاری است.

دکتر برندن راین، اقتصاددان ارشد در شرکت مشاوره KPMG  نیز با بیان اینکه رفع مشکلات به وجود آمده ممکن است مدتی طول بکشد، گفت: احتمال دارد طی ماه‌های آینده شاهد افزایش قیمت برخی از میوه‌ها و سبزیجات باشیم.

شپرد نیز با بیان اینکه کشاورزان کوئینزلندی انتظار حمایت دارند، گفت: قطعا اگر افزایش قیمتی رخ بدهد، ما مردم را تشویق به خرید می‌کنیم. به هر حال ما از کشاورزان شمال کوئینزلند حمایت می‌کنیم.

هنوز میزان خسارات وارده مشخص نیست، اما انجام بازسازی می‌تواند به افزایش برخی هزینه‌های دیگر، مانند ساخت‌وساز و بیمه منجر شود.

شین اولیور، اقتصاددان ارشد AMP نیز با بیان اینکه افزایش‌های مذکور در سه تا شش ماه آینده پدیدار می‌شود، گفت: بانک مرکزی در نشست آتی خود در ماه فوریه و هنگام تصمیم‌گیری برای افزایش نرخ بهره، باید این عوامل را در نظر بگیرد.

اقتصاددانان معتقدند که بانک مرکزی در نشست ماه فوریه نرخ بهره را افزایش نخواهد داد در عین حال، راین باور دارد که ممکن است حتی نرخ بهره کاهش داده شود.

منبع: ۹ نیوز


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , اقتصادی
ارسال دیدگاه