وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۵ مرداد ۱۴۰۳ | Friday 26 July 2024
» اخبار » افزایش حداقل دستمزدها از ماه آینده اجرایی می‌شود

تاریخ انتشار : 1403/03/15 - 2:31

افزایش حداقل دستمزدها از ماه آینده اجرایی می‌شود

صدای استرالیا- پس از تصمیم کمیسیون کار عادلانه استرالیا برای افزایش حداقل دستمزد، حدود 2.6 میلیون استرالیایی در آغاز ماه آینده از افزایش حقوق برخوردار می‌شوند، اما همه از این تصمیم راضی نیستند.

پیش‌بینی فعالان کسب‌وکار: استرالیا وارد رکود می‌شود

صدای استرالیا- پس از تصمیم کمیسیون کار عادلانه استرالیا برای افزایش حداقل دستمزد، حدود ۲٫۶ میلیون استرالیایی در آغاز ماه آینده از افزایش حقوق برخوردار می‌شوند، اما همه از این تصمیم راضی نیستند.

حداقل دستمزد در اول جولای ۳٫۷۵ درصد افزایش یافته و از ۲۳٫۲۳ دلار در ساعت به ۲۴٫۱۰ دلار افزایش می‌یابد. برای کسی که یک هفته تمام وقت ۳۸ ساعت کار می‌کند، این معادل ۳۳ دلار اضافی در هفته است، اگرچه همانطور که کمیسیون کار عادلانه اشاره کرد، اکثر کارگرانی که از حداقل دستمزد برخوردارند کمتر از آن دریافت می‌کنند.

در حالی که این افزایش مورد استقبال بسیاری از کارگران قرار خواهد گرفت، مشاغل کوچک اما با این تصمیم ضربه می‌خورند. این افزایش دستمزدها برای بسیاری از مشاغل کوچک به معنی افزایش انرژی، اجاره، بیمه و هزینه‌های پرداخت وام خواهد بود.

لوک آچترسترات، مدیر اجرایی شورای سازمان‌های کسب‌وکار کوچک استرالیا، گفت: این افزایش ۳٫۷۵ درصدی در هزینه‌های دستمزد، زمانی که بهره‌وری سالانه ۱٫۲ درصد است، نویدبخش خبرهای خوبی برای مشاغل نیست…افزایش ۵۰ دلاری در دستمزدها به معنای افزایش ۵۹ دلاری در مجموع هزینه‌های کسب و کارهای کوچک است.

با این حال، دولت فدرال از این افزایش دستمزد برای کارگران استقبال کرده است. جیم چالمرز، خزانه دار گفته است: این افزایش دستمزدی است که کارگران کم دستمزد به آن نیاز دارند و سزاوار آن هستند. این یک برد برای ۲٫۶ میلیون کارگر و عزیزانشان است. این بدان معناست که کارگران با حداقل دستمزد ۳۳٫۱۰ دلار در هفته و ۷۱۳ دلار بیشتر در سال دریافت می‌کنند. این به معنای پول بیشتر در جیب کارگران کم‌درآمد و کمک بیشتر به هزینه‌های زندگی است.

منبع: ۹ نیوز


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , اقتصادی , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه