وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ | Thursday 18 April 2024
» اجتماعی » یک سوم استرالیایی‌ها نمی‌خواهند واکسن بزنند

تاریخ انتشار : 1400/02/30 - 6:16

یک سوم استرالیایی‌ها نمی‌خواهند واکسن بزنند

صدای استرالیا– نظرسنجی‌های انجام شده نشان می‌دهد که حدود یک سوم استرالیایی‌ها، علاقه‌ای به واکسینه شدن در برابر کووید-۱۹ ندارند. […]

یک سوم استرالیایی‌ها نمی‌خواهند واکسن بزنند

صدای استرالیا– نظرسنجی‌های انجام شده نشان می‌دهد که حدود یک سوم استرالیایی‌ها، علاقه‌ای به واکسینه شدن در برابر کووید-۱۹ ندارند.

نگرانی درباره اثرات جانبی واکسن، مهم‌ترین دلیلی است که موجب تردید استرالیایی‌ها در دریافت واکسن شده است؛ اما نظرسنجی‌ها همچنین نشان می‌دهد که بسیاری از مردم، با توجه به بسته بودن مرزهای بین‌المللی، عجله‌ای برای واکسینه شدن ندارند.

بر اساس این نظرسنجی که از سوی سیدنی مورنینگ هرالد و The Age با همکاری شرکت تحقیقاتی Resolve Strategic صورت گرفته؛ ۱۵ درصد از بزرگسالان استرالیایی گفته‌اند که به هیچ وجه در ماه‌های آینده واکسن نخواهند زد و ۱۴ درصد هم احتمال واکسن زدن را پایین توصیف کرده‌اند.

فقط ۱۴ درصد از نظرسنجی‌ شوندگان احتمال واکسن زدن‌شان را قطعی دانسته‌اند و ۸ درصد نیز احتمال دریافت واکسن را بسیار بالا دانسته‌اند. ۱۳ درصد درصد افراد نیز این مساله را نسبتا محتمل عنوان کرده‌اند.

این نظرسنجی نشان می‌دهد که تردید درباره واکسن، بیشتر از چیزی است که نظرسنجی‌های ماه فوریه و سپتامبر نشان می‌داد؛ یعنی پیش از اعلام احتمال لخته‌شدن خون پس از دریافت واکسن آسترازنکا.

در بخشی از این نظرسنجی، افراد باید یک یا چند دلیل برای خودداری یا تردید از واکسینه شدن اعلام می‌کردند.

بر این اساس، نیمی از نظرسنجی شوندگان دلیل تردیدشان در زمینه دریافت واکسن را نگرانی از عوارض جانبی آن عنوان کرده‌اند و ۳۸ درصد نیز گفته‌اند که اطلاعات کاملی درباره واکسن‌ها ندارند.

همچنین ۳۲ درصد افراد نیز گفته‌اند که صبر می‌کنند تا دیگران واکسن بزنند و بعد تصمیم بگیرند.

۲۱ درصد افراد هم می‌گویند با توجه به بسته بودن مرزهای بین‌المللی، عجله‌ای برای واکسینه شدن ندارند. ۱۹ درصد نظرسنجی شوندگان نیز تعداد کم افراد مبتلا و ریسک پایین ابتلا را دلیل تردید خود اعلام کرده‌اند.

و جالب اینکه ۱۲ درصد هم گفته‌اند که به دولت اعتماد ندارند. همچنین ۴ درصد مردم، جزو آن دسته‌ای هستند که کلا مخالف هرگونه واکسیناسیون هستند.

از سوی دیگر، نظرسنجی شوندگان درباره زمان بازگشایی مرزها، رویکردی محتاطانه اتخاذ کرده‌اند.

۴۴ درصد افراد در این نظرسنجی گفته‌اند که بازگشایی مرزها در اواسط سال آینده مناسب خواهد بود و ۳۳ درصد نیز اعتقاد دارند که زمان اعلام شده، بسیار خوش‌بینانه است. فقط ۹ درصد افراد آن را بدبینانه توصیف کرده‌اند.

نتایج این نظرسنجی و نشانه‌های مبنی بر بی‌علاقگی برای دریافت واکسن، کارآمدی برنامه‌ها برای ایجاد ایمنی جمعی در برابر ویروس کرونا را با تردید مواجه می‌کند. برای مثال گلادیس برجیکلیان، نخست‌وزیر نیوساوت‌ولز، واکسینه شدن ۷۵ تا ۸۰ درصد این ایالت، پیش از بازگشایی مرزها را هدف قرار داده است.

 

منبع: سیدنی مورنینگ هرالدز


برچسب ها : ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر
ارسال دیدگاه