وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ | Friday 19 April 2024
» اجتماعی » یک سال زندان و هزاران دلار جریمه نقدی برای استفاده از باربکیو

تاریخ انتشار : 1398/08/21 - 11:46

یک سال زندان و هزاران دلار جریمه نقدی برای استفاده از باربکیو

صدای استرالیا - اگر قصد استفاده از باربکیو را دارید باید دقت بیشتری داشته باشید زیرا این کار شما می‌تواند جریمه نقدی و زندان به همراه داشته باشد.


صدای استرالیا – اگر قصد استفاده از باربکیو را دارید باید دقت بیشتری داشته باشید زیرا این کار شما می‌تواند جریمه نقدی و زندان به همراه داشته باشد.

با توجه به وقوع آتش سوزی‌های گسترده در شرق استرالیا، قانون ممنوعیت ایجاد آتش در کشور به اجرا گذاشته می‌شود و نادیده گرفتن آن می‌تواند جریمه‌ای تا سقف ۵ هزار و ۵۰۰ دلار به دنبال داشته باشد.

با توجه به آنکه ایالت نیوساوت ولز درگیر آتش سوزی‌های گسترده است، در سراسر این ایالت قانون ممنوعیت ایجاد آتش و استفاده از باربکیو های ذغالی و چوبی به اجرا گذاشته شده است.

در این ایالت افرادی که این ممنوعیت را نادیده بگیرند ۲ هزار و ۲۰۰ دلار جریمه می‌شوند اما اگر تخلف آنها در دادگاه مطرح شده و دادگاه آنها را مجرم بشناسد آنگاه جریمه آنها به ۵ هزار و ۵۰۰ دلار افزایش یافته و علاوه بر آن محکومیت ۱۲ ماه زندان را نیز باید تحمل کنند.

البته جریمه استفاده از کباب پزهای غیرالتکریکی و جریمه‌های آن متفاوت از جرایم مربوط به ایجاد آتش‌هایی است که شعله ور شده، گسترش یافته و موجب تخریب اموال و وارد کردن صدمات جانی می‌شوند. جریمه اینگونه آتش‌سوزی‌ها برای فرد خاطی ۱۳۲ هزار دلار جریمه نقدی و ۱۴ سال زندان است.

جرایم اعلام شده در نیوساوت ولز شبیه جریمه‌هایی است که در سراسر استرالیا وجود دارد.

این ممنوعیت در حالی اعلام شده که روز دوشنبه ۱۱ نوامبر مقامات ایالتی ضمن اعلام وضعیت اضطراری از ساکنان مناطق شرق استرالیا خواسته‌اند تا پیش از وقوع وضعیت فاجعه بار هر چه سریعتر این مناطق را تخلیه کنند.

آتش‌سوزی در ایالت‌های نیوساوت ولز و کوئینزلند استرالیا از چند روز قبل آغاز شده و تا کنون بیش از ۱۵۰ منزل مسکونی را تخریب کرده است.

بر اساس قانون ممنوعیت ایجاد آتش، روشن کردن، در اختیار داشتن و یا استفاده از آتش در فضای باز و یا برای انجام کاری در مناطقی که امکان شعله ور شدن و گسترش آن وجود دارد غیر قانونی است.

استفاده از کباب پزهای الکتریکی به شرط آنکه یک فرد بزرگسال مراقب اوضاع باشد بدون مانع است.

استفاده از کباب پزهای گازی نیز به شرط نظارت افراد بزرگسال و اینکه در فاصله دو متری آن هیچگونه مواد قابل اشتعالی وجود نداشته باشد و همچنین در نزدیکی این کباب پز آب وجود داشته باشد بلامانع است.

البته استفاده از کباب پزهای گازی باید در نزدیکی منازل و با تائید شوراها انجام شود.

منبع: دیلی میل


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه