وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ | Tuesday 16 April 2024
» اجتماعی » یک زن در ارتباط با میوه های سوزن دار بازداشت شد

تاریخ انتشار : 1397/08/21 - 11:21

یک زن در ارتباط با میوه های سوزن دار بازداشت شد

صدای استرالیا- منابع خبری در کوئینزلند استرالیا گزارش دادند، یک زن 50 ساله به عنوان عامل میوه های آلوده به سوزن که طی دو ماه گذشته در شش ایالت این کشور تعدادی مجروح برجای گذاشت ، دستگیر شده است .

یک زن در ارتباط با میوه های سوزن دار بازداشت شد

صدای استرالیا– منابع خبری در کوئینزلند استرالیا گزارش دادند، یک زن ۵۰ ساله به عنوان عامل میوه های آلوده به سوزن که طی دو ماه گذشته در شش ایالت این کشور تعدادی مجروح برجای گذاشت ، دستگیر شده است .

به گفته پلیس کویئنزلند این زن ۵۰ ساله پس از تحقیقاتی پیچیده در این مورد دستگیر شده است. پلیس جزییات بیشتری در این باره منتشر نکرده اما قرار است امروز دوشنبه ۱۲ نوامبر در دادگاهی در بریزبن حاضر شود.

دولت اسکات موریسون نخست وزیر استرالیا در اواخر سپتامبر گذشته (مهرماه) گزارش داد که ۱۰۰ مورد شکایت از ایالت های مختلف این کشور در مورد آلودگی میوه ها به ویژه توت فرنگی به سوزن دریافت شده و هزاران کیلو گرم میوه به همین دلیل در ایالت های نیوساوت ولز ، ویکتوریا و کوئینزلند معدوم شد.
وجود سوزن در برخی میوه‌های مختلف مانند توت‌فرنگی، سیب و موز ابتدا در ایالت کوئینزلند و سپس در تعداد دیگری از ایالت های این کشور گزارش شد و حدود دو ماه به عنوان یک چالش جدی امنیتی در استرالیا مطرح بود.
رسانه های استرالیا در سپتامبر به نقل از پلیس این کشور اعلام کردند، شکایات متعددی را در سه ایالت مختلف این کشور در مورد وجود سوزن در توت فرنگی های خریداری شده دریافت کرده که این شکایات به ۶ ایالت نیز گسترش یافته است.
طبق گزارش پلس استرالیا برخی از افراد در ایالت های مختلف این کشور با بلعیدن توت‌فرنگی همراه با سوزن شکسته در داخل آن راهی بیمارستان شدند.
دولت استرالیا این اقدام را شبه تروریستی ارزیابی نمود واعلام کرد که برای یافتن عامل یا عاملان آن ۱۰۰ هزار دلار جایزه تعیین کرده است.
استرالیا بزرگترین صنعت تولید و صادرات توت فرنگی را در منطقه آسیا – اقیانوسیه داردو مقام های این کشور این موضوع را تهدیدی برای رشد این صنعت و صادرات میوه های استرالیایی به کشورهای منطقه اعلام کردند.
مقامات محلی کوئینزلند نیز با توجه به اینکه میوه های سوزن دار به یک چالش امنیتی برای آنها تبدیل شده بود پاداش نقدی زیادی را برای یافتن عامل یا عاملان این پرونده وعده داده بود.
برخی مقام های مرزی نیوزیلند نیز در بحبوبه این چالش ملی استرالیا اعلام کردند که توت فرنگی های سوزن دار از طریق کشورهای همسایه به این کشور وارد شده است.
طبق این گزارش درصورتی که جرم این زن در دادگاه ثابت شود طبق قوانین استرالیا وی با زندان طولانی مدت تا ۱۵ سال روبه رو خواهد بود.


برچسب ها : ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر
ارسال دیدگاه