وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Thursday 25 April 2024
» اجتماعی » گوسفند مرینوس رهاشده در طبیعت ۳۵ کیلوگرم پشم داشت

تاریخ انتشار : 1399/12/09 - 4:39

گوسفند مرینوس رهاشده در طبیعت ۳۵ کیلوگرم پشم داشت

صدای استرالیا– ماه‌ها فاصله‌گیری اجتماعی برای جلوگیری از کرونا در برخی کشورها بسیاری از افراد را از اصلاح مو بازداشته […]

گوسفند مرینوس رهاشده در طبیعت ۳۵ کیلوگرم پشم داشت

صدای استرالیا– ماه‌ها فاصله‌گیری اجتماعی برای جلوگیری از کرونا در برخی کشورها بسیاری از افراد را از اصلاح مو بازداشته است، اما یک گوسفند مرینوس رها شده در طبیعت استرالیا واقعا نیاز به اصلاح داشت.

به گزارش لایوساینس پشم‌های گوسفندهای اهلی مرینوس معمولا هر سال کوتاه می‌شود. اما این گوسفند نر که او را «باراک» صدا می کنند مدت‌ها بود در جنگل‌های ایالت ویکتوریای استرالیا به طور وحشی زندگی می‌کرد. پشم‌های او سال‌ها کوتاه نشده بود و هنگامی که او را گرفتند و به یک پناهگاه منتقل کردند، پشم‌هایش به صورت توده متراکم و بزرگی در آمده بود.

پشم‌های متراکم و ضخیم باراک را نهایتا کوتاه کردند و وزن این پشم‌ها به حدود وزن یک کودک ۱۰ ساله رسید. پس از کوتاه کردن این پشم‌های متراکم که گل‌ولای آن را سیاه کرده بود، و ترکه‌های درختان در آن گیر کرده بود و حشرات در آن رژه می‌رفتند، چهره آشنایی گوسفند استرالیایی ظاهر شد.

گوسفند مرینوس رهاشده در طبیعت ۳۵ کیلوگرم پشم داشت

باراک زمانی صاحبی داشت که او را عقیم کرده و پوست‌های پشم‌دار اطراف کفل‌هایش را برداشته بود (تا مانع از عفونت انگلی با مگس‌های «میاز» شود). گوش‌های او هم نشانه‌هایی از پلاکی که زمانی به آن وصل بوده است، داشت که مدت‌ها پیش جدا شده بود.

خبر مرتبط:

کریس، پشمالوترین گوسفند جهان، مرد


برچسب ها : ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر
ارسال دیدگاه