وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Monday 6 May 2024
» اجتماعی » گسترش سریع سویه دلتای کرونا؛ نیمی از جمعیت استرالیا قرنطینه شد

تاریخ انتشار : 1400/04/30 - 7:15

گسترش سریع سویه دلتای کرونا؛ نیمی از جمعیت استرالیا قرنطینه شد

صدای استرالیا– با سرعت گرفتن شیوع سویه دلتای ویروس کرونا و ورود آن به جوامع روستایی، حالا بیش از نیمی […]

گسترش سریع سویه دلتای کرونا؛ نیمی از جمعیت استرالیا قرنطینه شد

صدای استرالیا– با سرعت گرفتن شیوع سویه دلتای ویروس کرونا و ورود آن به جوامع روستایی، حالا بیش از نیمی از جمعیت استرالیا در قرنطینه است و ایالات یکی یکی مرزهای‌شان را کاملا می‌بندند.

شنیده‌ها حاکی است که سفر یک نفر، عواقب بدی داشته است. فردی آلوده به ویروس که راننده خودروی تحویل غذای حیوانات خانگی از جنوب غربی سیدنی بوده، ویروس را به شهروندی در نزدیکی اورنج منتقل کرده و موجب قرنطینه سه روستا در مرکز نیوساوت‌ولز شده است.

دولت استرالیایی جنوبی نیز پس از شناسایی شش مورد ابتلا به سویه دلتا مقررات خانه نشینی را اجرا کرده است. گمان می‌رود منشا این شیوع مسافری از آرژانتین بوده که در نیوساوت‌ولز قرنطینه شده و دو هردو ایالت در بیمارستان بستری بوده است.

دولت ویکتوریا نیز می‌گوید به منظور کنترل شیوع ویروس که ظاهرا منشا آن مسافرانی از نیوساوت‌ولز بوده است، باید یک هفته دیگر قرنطینه را ادامه دهد.

گلادیس برجیکلیان، نخست وزیر نیوساوت‌ولز نیز پیش‌تر گفته بود که قرنطینه این ایالت، احتمالا پس از ۳۰ جولای نیز ادامه خواهد یافت. ولی البته زمان دقیقی درباره پایان قرنطینه اعلام نکرد.

البته برجیکلیان تضمین کرده که کارگران ساختمانی از روز ۳۱ جولای به کار باز خواهند گشت؛ ولی در مورد بازگشایی مدارس، هنوز تصمیمی اعلام نشده است.

به این ترتیب حالا ۱۳٫۷ میلیون نفر، که بیش از نیمی از جمعیت استرالیا را شامل می‌شود، در قرنطینه هستند.

تعداد موارد ابتلا در سیدنی در روز سه شنبه به ۷۸ مورد کاهش یافت که کم‌ترین میزان در روزهای اخیر است. در عین حال، سویه دلتا جان پنجمین نفر را هم در این ایالت گرفت.

منبع: ۹ نیوز

 


برچسب ها : ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر
ارسال دیدگاه