وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Saturday 18 May 2024
» اجتماعی » گرگ در لباس میش؛ از «سولو» به دلیل بازاریابی نوشیدنی‌های الکلی برای نوجوانان شکایت شد

تاریخ انتشار : 1402/05/15 - 13:32

گرگ در لباس میش؛ از «سولو» به دلیل بازاریابی نوشیدنی‌های الکلی برای نوجوانان شکایت شد

صدای استرالیا– نگرانی‌های ناشی از بازاریابی و ترغیب افراد زیر سن قانونی به مصرف الکل، موضوع شکایتی است که علیه […]

گرگ در لباس میش؛ از «سولو» به دلیل بازاریابی نوشیدنی‌های الکی برای نوجوانان شکایت شد

صدای استرالیا– نگرانی‌های ناشی از بازاریابی و ترغیب افراد زیر سن قانونی به مصرف الکل، موضوع شکایتی است که علیه نوشیدنی غیرالکلی محبوب سولو مطرح شده است.

شورای سرطان استرالیای غربی شکایتی رسمی به برنامه تبلیغات نوشیدنی‌های الکلی (ABAC) ارایه کرده و مدتی است که شرکت آساهی، غول نوشیندنی‌های الکلی ژاپنی، بخشی از این دستورالعمل را نقض کرده است.

بر اساس شکایت مطرح شده، شرکت آساهی متهم است که از برند محبوب سولو (Solo) بازاریابی محصولات الکلی بین کودکان استفاده کرده است.

در این شکایت آمده است: محصول Hard Solo توسعه‌ای از برند نوشابه سولو است که از رنگ‌ها، نماد و فونت مشابه برند روی بسته‌بندی استفاده می‌کند و می‌تواند شبیه نوشابه Solo باشد.

هیدن ترنر، رئیس بخش بازاریابی شرکن  CUB Premium Beveragesبه عنوان زیرمجموعه آساهی اما مدعی است که این محصول الکلی، ویژگی‌هایی از جمله قوطی‌های مشکی متمایز و علامت‌های برجسته نوشیدنی الکلی دارد که تضمین می‌کند که نمی‌توان آن را با سولو معمولی اشتباه گرفت.

وی افزود که این محصول تأییدیه پیش‌تولید ABAC  را نیز دریافت کرده است.

دستورالعمل ABAC، که تولیدکنندگان محصولات الکلی به صورت داوطلبانه موافقت کرده‌اند که در تبلیغات به آن پایبند باشند، روز اول آگوست به منظور پاسخگویی به رشد شکایات درباره فروش و بازاریابی محصولات الکلی با شکل و شمایل نوشیدنی‌های غیر الکلی و شیرینیجات به روز شده است.

البته سرپیچی از این دستورالعمل، هیچ جریمه و مجازاتی ندارد.

کاترینا گیورگی، مدیر اجرایی بنیاد تحقیقات و آموزش الکل گفت: محصولاتی با مارک‌ها و طعم‌های شناخته‌شده‌ که طعم الکل را پنهان می‌کنند، به طور فزاینده‌ای برای جوانان وارد بازار می‌شوند.

وی افزود: سولو یکی از نخستین نمونه‌هایی است که ما در استرالیا از آن آگاه شده‌ایم. این نوشیدنی طعمی دارد که مردم، از جمله جوانان با آن آشنا هستند و آنها (شرکت تولید کننده) سعی می‌کنند از این مساله کسب سود کنند.

گفتنی است که بر اساس آمار، نرخ استفاده از نوشیدنی‌های الکلی در بین نوجوانان در ۱۵ سال اخیر به طور پیوسته کاهش یافته، اما مصرف نوشیدنی‌های کم الکل موسوم به الکوپاپ در حال افزایش است.

بر اساس نظرسنجی انجام شده در سال ۲۰۱۹ بیش از دو سوم نوجوانان ۱۴ تا ۱۷ ساله گفته‌اند که الکل نمی‌نوشند که این رقم در سال ۲۰۰۷ به میزان ۳۹ درصد بود. 

مطالعه دیگری نیز نشان می‌دهد که تقریبا نیمی از نوجوانان در این محدوده سنی، الکوپاپ مصرف می‌کنند.

استرالیا پس از ژاپن و آمریکا سومین مصرف‌کننده بزرگ جهانی نوشیدنی‌های آماده الکلی است.

منبع: سیدنی مورنینگ هرالد


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر
ارسال دیدگاه