وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Wednesday 1 May 2024
» اجتماعی » گرایش روزافزون مردم به دوچرخه‌های برقی و دوری از خودرو

تاریخ انتشار : 1403/01/13 - 3:20

گرایش روزافزون مردم به دوچرخه‌های برقی و دوری از خودرو

صدای استرالیا – داشتن خودرو و مالکیت آن در سال گذشته به طور قابل توجهی در استرالیا گران شده و همین امر بسیاری را بر آن داشته تا از داشتن خودرو فاصله بگیرند.


صدای استرالیا – داشتن خودرو و مالکیت آن در سال گذشته به طور قابل توجهی در استرالیا گران شده و همین امر بسیاری را بر آن داشته تا از داشتن خودرو فاصله بگیرند.

در حالی که شاخص قیمت مصرف کننده در سال گذشته میلادی ۴٫۱ درصد افزایش یافت، طبق آخرین شاخص انجمن اتومبیل استرالیا، هزینه حمل و نقل یک خانواده معمولی استرالیایی بیش از سه برابر در این سال افزایش داشته است.

همین امر سبب شده تا بسیاری از خانواده‌ها قید ماشین داشتن را بزنند و به گزینه‌های جایگزین روی آورند.

تجزیه و تحلیل‌ها نشان می‌دهد که خانوارهای پایتخت اکنون ۱۷ درصد از درآمد خود را صرف حمل و نقل می‌کنند – به طور متوسط ۴۳۴٫۷۷ دلار در هفته – در حالی که خانوارهای مناطق دیگر نیز ۱۵٫۴ درصد از درآمد خود را به این کار اختصاص داده‌اند.

یکی از جایگزین‌های خودرو، دوچرخه‌های برقی هستند که اگرچه انواع باکیفیت آنها بیش از ۱۵۰۰ دلار قیمت دارند، اما این صنعت در دوره کرونا و پس از آن رشد قابل توجهی داشته است. به طور مثال در سال  ۲۰۲۳ همانند سال قبلش حدود ۲۰۰ هزار دوچرخه برقی در سراسر کشور فروخته شد.

پیتر بورک از صنعت دوچرخه استرالیا، فارغ از مساله فروش این محصول می‌گوید: اما جایی که شاهد رشد عظیمی بودیم، اجاره دوچرخه‌های برقی است. زمانی که مردم به کنار گذاشتن ماشین خود فکر می‌کنند، روی آوردن به دوچرخه اگر قبلا هم استفاده نکرده باشید، قدم خیلی بزرگی به چشم می‌آید، اما زمانی که بخواهید آنها را اجاره یا آزمایش کنید، آن را یک سرمایه گذاری عالی می‌بینید.

صنعت دوچرخه استرالیا مایل است استراتژی خودروهای الکتریکی دولت فدرال شامل مشوق‌هایی برای کمک به مردم برای انتقال از خودرو به شکل‌های دیگر حمل و نقل، مانند دوچرخه یا حمل و نقل عمومی باشد. اما ناکافی بودن خدمات حمل و نقل عمومی برای بسیاری از مردم که در مناطق حومه‌ای زندگی می‌کنند مانعی جدی برای ترک خودروهای شخصی است.

منبع: گاردین


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه