وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Friday 26 April 2024
» اخبار » گرانترین شهرهای استرالیا برای زندگی کردن

تاریخ انتشار : 1398/11/24 - 8:38

گرانترین شهرهای استرالیا برای زندگی کردن

صدای استرالیا- وضعیت اجاره بها و تناسب نداشتن آن با حقوق احتمال بروز مشکلی جدید را برای مردم استرالیا تقویت کرده‌است.

اجراه خانه در استرالیا

صدای استرالیا- وضعیت اجاره بها و تناسب نداشتن آن با حقوق احتمال بروز مشکلی جدید را برای مردم استرالیا تقویت کرده‌است.

گفته می شود اگر هزینه اجاره یک خانه از ۳۰ درصد حقوق فرد بالاتر باشد آن خانه غیر قابل اجاره می‌شود و اکنون افزایش قیمت خانه در اغلب شهرهای استرالیا و رشد نکردن حقوق به همان میزان، موجب شده تا احتمال بروز بحرانی جدید تقویت شود.

برای مثال اجاره بها فقط در سیدنی ۵٫۷ درصد افزایش یافته و در برخی از مراکز ایالت‌ها یک خانواده متوسط مجبوراست تا بیش از نیمی از حقوق خود را برای اجاره خانه بپردازد.

حقوق میانگین در استرالیا برای هر کارگر بصورت هفتگی یکهزار و ۶۳۴ دلار است اما حقیقت ماجرا آن است که برخی کارگران این حقوق را دریافت نمی‎کنند. «توماس دویت» یکی از اقتصاددانان انجمن صنعت مسکن، در این رابطه هشدار داده که این وضعیت می‌تواند موجب بحران عدم تمکن مالی شود.

برهمین اساس گزینه‌ها برای خانه اولی‌ها محدود شده و آنها فقط می‌توانند آپارتمان‌های کوچک درداخل شهر را خریداری کنند و خانه‌های بزرگ از دسترس آنها خارج است.

برهمین اساس گران‌ترین شهرهای استرالیا بر اساس قیمت مسکن به ترتیب به شرح زیر هستند:

سیدنی

سیدنی در فهرست گران‌ترین شهرهای استرالیا، رتبه اول را دارد بطوریکه یک خانواده که در آن دو نفر کار می‌کنند و حقوق میانگین دریافت می‌کنند مجبور هستند تا تقریبا حقوق هر دو را برای اجاره بها پرداخت کنند.

قیمت مسکن در سیدنی در ماه دسامبر ۵٫۷ درصد رشد کرد و موجب شد تا میانیگین قیمت خانه در این شهر به ۱٫۱۵ میلیون دلار برسد و قیمت واحدها نیز کمتر از ۷۳۵ هزار دلار نباشد.

برهمین اساس افراد ساکن در سیدنی مجبور هستند تا در هر ماه بیش از نیمی از حقوق خود را برای کرایه خانه که بطور میانگین ۴ هزار و ۱۴۷ دلار است پرداخت کنند که این برای اغلب مردم غیرقابل پرداخت است.

ملبورن

ملبورن در این لیست رتبه دوم را دارد و برای پرداخت اجاره بها در این شهر به ۱٫۴ حقوق نیاز است.

قیمت خانه در شهر ویکتوریا بطور میانگین به ۹۰۱ هزار و ۹۵۱ دلار رسیده که حکایت از رشد ۵ درصدی آن دارد.

در نیمه دوم سال ۲۰۱۹ رشد قیمت میانگین خانه در این شهر از رشد حقوق بیشتر بوده است.

کانبرا

در لیست گران‌ترین شهرهای استرالیا،  کانبرا جایگاه سوم را دارد. قیمت خانه در این شهر بطور میانگین ۷۸۸ هزار و ۶۲۱ دلار است و اجاره نشین ها برای آنکه بتوانند اجاره خانه را پرداخت کنند به ۱٫۲ حقوق نیاز دارند.

بریزبن

در شهر بریزبن قیمت خانه بطور متوسط ۱٫۳ درصد رشد کرده و به ۵۷۷ هزار و ۶۶۴ دلار رسید. ابن بدان معناست که برای پرداخت اجاره بها در این شهر به ۱٫۱ حقوق نیاز است.

با توجه به آنکه میانگین کرایه خانه در این شهر ۲ هزار و ۴۱۴ دلاراست، این شهر در مقایسه با برخی از شهرهای دیگر ارزانتر است.

هوبارت

در شهر بندری هوبارت، تنها با یک حقوق می توان هزینه اجاره خانه را پرداخت کرد.

البته تاسمانی هم اکنون در حال توسعه اقتصادی است و همین امر موجب شده تا قیمت واحدهای آپارتمانی بطورمیانگین در آن به ۴۴۱ هزار و ۱۰۴ دلار برسد که این حکایت از رشد ۱۵٫۲ درصدی قیمت دارد و قیمت خانه نیز در آن ۵۳۰ هزار و ۵۷۰ دلار است که نشانگر رشد ۸٫۵ درصدی است.

آدلاید

برای آنها که رویای خرید خانه در آدلاید را دارند اکنون مناسب ترین زمان برای تحقق آن است.

در این شهر حقوق یک نفر برای پرداخت اجاره بها کافی است بطوریکه قیمت خانه ۵۴۲ هزار و ۹۷۴ دلار و قیمت آپارتمان ۳۰۶ هزار و ۳۲۷ دلار است.

داروین

یکی از شهرهای ارزان استرالیا برای زندگی داروین است. برای پرداخت اجاره بها در این شهر فقط به ۰٫۸ حقوق نیاز است.

قیمت خانه در این شهر نصف قیمت خانه در سیدنی است .

پرت

ارزن ترین شهر استرالیا برای زندگی پرت است. در این شهر نیز برای پرداخت اجاره بها ۰٫۸ حقوق کافی است . در این شهر حقوق ها ۲٫۱ درصد افزایش یافته و قیمت خانه در آن فقط ۰٫۷ درصد افزایش یافته است.

در هر ماه میانگین بازپرداخت وام یا اجاره بها یکهزار و ۹۳۸ دلار است.

منبع: دیلی میل


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , اقتصادی
ارسال دیدگاه