وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Tuesday 30 April 2024
» اجتماعی » کی می‌توانیم شاهد یک خورشید گرفتگی در استرالیا باشیم؟

تاریخ انتشار : 1403/01/27 - 6:33

کی می‌توانیم شاهد یک خورشید گرفتگی در استرالیا باشیم؟

صدای استرالیا - یک خورشید گرفتگی کامل روز 8 آوریل میلیون‌ها نفر را در نیمکره شمالی مجذوب خود کرد و این سوال برای مردم استرالیا پیش آمد که آنها چه زمانی می‌توانند شاهد خورشید گرفتگی باشند.


صدای استرالیا – یک خورشید گرفتگی کامل روز ۸ آوریل میلیون‌ها نفر را در نیمکره شمالی مجذوب خود کرد و این سوال برای مردم استرالیا پیش آمد که آنها چه زمانی می‌توانند شاهد خورشید گرفتگی باشند.

در روز ۸ آوریل، ماه از کنار خورشید گذشت و پرتوهای آن را در یک نمایش دیدنی مسدود کرد. اگر مشتاق هستید که این جادو را در استرالیا شاهد باشید، خوشبختانه نیازی نیست آنقدر منتظر بمانید.

در این مطلب سعی شده است تا همه چیزهایی که باید در مورد چگونگی دیدن خورشید گرفتگی بعدی که در استرالیا قابل مشاهده است بدانید، آورده شود.

خورشید گرفتگی بعدی در استرالیا چه زمانی اتفاق می‌افتد؟

خورشید گرفتگی بعدی که از ملبورن و سیدنی قابل مشاهده باشد، چهار سال بعد، در ۲۲ ژوئیه ۲۰۲۸ رخ خواهد داد. گرفتگی در حدود ساعت ۱۲:۳۰ بعد از ظهر آغاز می‌شود و درست قبل از ساعت ۲ بعد از ظهر به اوج خود می‌رسد و درست بعد از ساعت ۱۵ به پایان می‌رسد. پس تقویم‌های خود را علامت گذاری کنید و امیدوار باشید که آسمان زمستانی ما در آن روز بدون ابر باشد!

بهترین مکان برای مشاهده خورشید گرفتگی بعدی کجاست؟

متأسفانه برای ملبورنی‌ها، بهترین مکان برای مشاهده خورشید گرفتگی کامل در سال ۲۰۲۸ در نیوساوت‌ولز است. خورشید گرفتگی کامل در سیدنی مشاهده می‌شود اما نگران نباشید، در ملبورن هم ما شاهد یک خورشید گرفتگی ۸۰ درصدی خواهیم بود که همچنین منظره قابل توجهی است. با این حال، اگر تماشاگر مشتاق آسمان هستید، بهتر است به سمت شمال بروید تا شاهد کسوف کامل باشید.

خورشید گرفتگی هر چند وقت یک بار قابل مشاهده است؟

خورشید گرفتگی تنها هر ۱۲۶ سال یکبار از همان مکان قبلی قابل مشاهده است. اما، خورشید گرفتگی هر ۱۸ ماه یا بیشتر در سراسر جهان اتفاق می‌افتد. خورشید گرفتگی بعدی که امیدواریم نگاهی اجمالی به آن در ملبورن داشته باشیم در ۲۵ نوامبر ۲۰۳۰ رخ خواهد داد. اما باز هم، این خورشید گرفتگی جزئی خواهد بود و کسوف کامل از آدلاید و بریزبن قابل مشاهده است. ما زمان زیادی داریم تا منتظر وقوع یک خورشید گرفتگی کامل در ملبورن باشیم که به نظر می‌رسد در سال ۲۰۳۸ باشد.

منبع: تایم آوت ملبورن


برچسب ها : ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه