وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ | Friday 29 March 2024
» اجتماعی » کپی برداری استرالیا از پرچم نیوزلند!

تاریخ انتشار : 1397/05/04 - 3:00

کپی برداری استرالیا از پرچم نیوزلند!

صدای استرالیا - نخست‌وزیر موقت نیوزیلند استرالیا را به "کپی‌برداری" از پرچم نیوزیلند متهم کرده و از آنها خواست تا یک طراحی جدید برای خودشان پیدا کنند.

کپی برداری استرالیا از پرچم نیوزلند!

صدای استرالیا – نخست‌وزیر موقت نیوزیلند در ضربه سخت دیگری به استرالیا، آنها را به “کپی‌برداری” از پرچم نیوزیلند متهم کرده و از آنها خواست تا طرح دیگری برای پرچم استرالیا پیدا کنند.

به نوشته روزنامه گاردین، روابط میان این همسایگان در اقیانوسیه از زمان مرخصی زایمان جاسیندا آردرن، نخست‌وزیر نیوزیلند و در بحبوحه تداوم اخراج شهروندان نیوزیلندی از استرالیا تیره‌تر شده است. کارشناسان می‌گویند تشدید تنش‌ها روابطی را که زمانی مستحکم و خاص بود، تغییر می‌دهد.

وینستون پیترز، نخست‌وزیر موقت نیوزیلند که به سخنوری رک شناخته می‌شود، اکنون از استرالیا خواسته است تا ترکیب پرچم خودش را تغییر دهد چرا که این دو بسیار شبیه هم هستند.

او به تی‌وی ان‌زد گفت: پرچمی داریم که از مدت‌ها قبل بوده و استرالیا از روی آن کپی‌برداری کرده است و آنها باید پرچمشان را تغییر دهند و به این حقیقت که ما اولین کسانی بودیم که به این طراحی دست یافتیم، احترام بگذارد.

پرچم استرالیا رسما در ۱۹۵۴ به تایید رسید. پرچم استرالیا آبی رنگ است؛ یک نشان واحد دارد که همان پرچم بریتانیا شامل نمادهای ایرلند شمالی، اسکاتلند، انگلستان و ولز می‌شود، یک ستاره همسود دارد که نشانه کشور استرالیا به عنوان یکی از کشورهای همسود است و پنج ستاره صورت فلکی دارد که نشانه‌های ایالت‌ها و قلمروهای فعلی و آینده استرالیا هستند.

پرچم نیوزیلند هم در ۱۹۰۲ به تصویب رسید و بیش از ۵۰ سال قدیمی‌تر از پرچم استرالیاست. این پرچم دارای چهار ستاره در سمت راست است. پرچم فعلی به دوره‌ای برمی‌گردد که نیوزیلند مستعمره بریتانیا بوده است. دو پرچم تفاوت چندانی ندارند و فقط پرچم نیوزیلند ستاره همسود ندارد و تعداد ستاره‌های صورت فلکی آن چهار عدد است.

یک نظرسنجی دولت نیوزیلند نشان می‌دهد، ۶۲ درصد از پاسخ‌دهندگان از موضع نخست‌وزیر موقت درباره استرالیا برای تغییر پرچم آنها حمایت می‌کنند.

این اولین باری نیست که پیترز چنین درخواستی از استرالیا دارد. نخست‌وزیر موقت نیوزلند می‌گوید: یکی از بحث‌هایی که علیه پرچم ما استفاده می‌شود این است که بسیار شبیه پرچم استرالیا است که باید گفت آنها طراحی ما را برداشتند. بنابراین آنها باید فورا پرچم خودشان را تغییر دهند. با این کار، پرچم ما همانند روزهای اول خاص باقی می‌ماند.

مردم نیوزیلند در مارس ۲۰۱۶ در همه‌پرسی برای انتخاب پرچم جدید این کشور، رای به نگه‌داشتن پرچم فعلی دادند. این دو پرچم گاها در مراسم‌ها اشتباه گرفته می‌شوند. اوایل امسال ۹ شبکه خبری حین پوشش “روز استرالیا” از پرچم نیوزیلند استفاده کردند و حتی پس از مراسم اهدای یک مدال در المپیک‌های ریو در سال ۲۰۱۶، پرچم استرالیا به اشتباه بالاتر از پرچم نیوزیلند به اهتزاز درآمد.

منبع: ایسنا


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر
ارسال دیدگاه