وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| سه شنبه ۱۲ تیر ۱۴۰۳ | Tuesday 2 July 2024
» اجتماعی » کوئینزلند پایتخت جرم و جنایت در استرالیا

تاریخ انتشار : 1403/04/11 - 5:58

کوئینزلند پایتخت جرم و جنایت در استرالیا

صدای استرالیا- کوئینزلند تاج «پایتخت جرم و جنایت استرالیا» را به خود اختصاص داده است و بیشترین قربانیان جنایت را در هر ایالت یا قلمرو به ثبت رسانده است.


صدای استرالیا- کوئینزلند تاج «پایتخت جرم و جنایت استرالیا» را به خود اختصاص داده است و بیشترین قربانیان جنایت را در هر ایالت یا قلمرو به ثبت رسانده است.

آمارهای منتشر شده نشان می‌دهند که تقریباً ۳۰۰ هزار نفر از ساکنان این ایالت تنها در سال گذشته قربانی جرم و جنایت شدند، در حالی که سرقت خودرو و تهاجم به خانه‌ها هم در سطح بی سابقه‌ای قرار دارد.

بر اساس داده‌های جدید اداره آمار استرالیا، ۵۸ هزار ۴۷۹ حمله و ۴۹ هزار و ۴۹۰ دزدی از خانه‌ها در کوئینزلند در سال ۲۰۲۳ رخ داده است.

حداقل ۱۸ هزار و ۲۱۰ مورد سرقت خودرو نیز صورت گرفته است.

داده‌ها نشان می‌دهند که نرخ جرم و جنایت در کوئینزلند در مقایسه با نیو ساوت ولز، که جمعیتی بالغ بر ۸٫۴ میلیون نفر در مقایسه با ۵٫۵ میلیون ساکن کوئینزلند دارد، ۱۲ درصد بیشتر است.

دیوید کریسافولی، رهبر اپوزیسیون کوئینزلند، گفت: اگر در کوئینزلند هستید، دو برابر بیشتر از زمانی که در نیوساوت‌ولز هستید، خودروی خود را در معرض دزدی قرار می‌دهید و این ایالتی نیست که ما بخواهیم ببینیم.

دولت کوئینزلند بسته حمایتی جدیدی را برای قربانیان جنایت معرفی کرده است که از دوشنبه اجرایی خواهد شد.

این اقدامات شامل مشاوره رایگان و کمک‌های مالی برای قربانیانی است که جرایم خشونت آمیز بیشتری را تجربه کرده‌اند.

منبع: ۹ نیوز


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه