وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ | Tuesday 19 March 2024
» اجتماعی » کمبود تخت بیمارستانی؛ برخی از عمل‌های جراحی در ویکتوریا متوقف شد

تاریخ انتشار : 1400/07/27 - 3:54

کمبود تخت بیمارستانی؛ برخی از عمل‌های جراحی در ویکتوریا متوقف شد

صدای استرالیا- از بیمارستان‌های ایالت ویکتوریا گزارش می‌رسد که برخی از عمل‌های جراحی از جمله عمل‌های جراحی که در دسته‌بندی عمل‌های مهم قرار گرفته‌اند، لغو شده‌اند.


صدای استرالیا- از بیمارستان‌های ایالت ویکتوریا گزارش می‌رسد که برخی از عمل‌های جراحی از جمله عمل‌های جراحی که در دسته‌بندی عمل‌های مهم قرار گرفته‌اند، لغو شده‌اند.

در حالی که ایالت ویکتوریا به سوی روزهای آخر قرنطینه می‌رود، ۱۷۴۹ بیمار جدید و ۱۱ مورد فوت به دلیل کرونا در این ایالت به ثبت رسید.

در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد ۳۶ هزار و ۷۵۱ دوز واکسن در ویکتوریا تزریق شد و این ایالت را یک قدم به هدف پوشش ۷۰ درصدی واکسیناسیون کامل نزدیک‌تر کرد.

این در حالی است که سیستم بیمارستانی ویکتوریا با چالش افزایش تعداد بیماران کرونایی روبه‌روست و تمامی تخت‌های بیمارستانی پر شده و به همین دلیل برخی از عمل‌های جراحی موقتا متوقف شده است.

در ابتدای سال گذشته بیش از ۱۵ هزار نفر در ویکتوریا در انتظار عمل جراحی بودند.

حالا نیز، برخی پزشکان می‌گویند که به دلیل محدودیت‌های در نظر گرفته شده برای جراحی‌های اختیاری و غیر اورژانسی، این افراد ممکن است تا سال بعد منتظر عمل جراحی خود باقی بمانند.

برخی از جراحی‌های لغو شده اما در دسته‌بندی یک طبقه بندی می‌شوند؛ به این معنی که عمل‌های جراحی ضروری هستند و انجام نشدن آنها ممکن است برای سلامتی افراد خطرناک باشد. این جراحی‌ها موارد مانند برداشتن توده‌های سرطانی پستان و ضایعات پوستی می‌شود.

تعدادی از جراحی‌های دسته اول، که قرار بوده ظرف ۳۰ روز آینده انجام شود، به دلیل کمبود تخت‌های ICU یا بخش عمومی در بیمارستان‌ها به تعویق افتاده است.

پزشکان می‌گویند که ضرورت اعمال محدودیت‌ها را درک می‌کنند؛ اما نگران آثار طولانی مدت تاخیر در عمل‌های ضروری روی بیماران هستند.

هم اکنون ۸۵۱ بیمار کرونایی در ویکتوریا بستری هستند که ۱۵۹ نفر آنها در واحد مراقبت‌های ویژه و ۱۰۳ نفر زیر دستگاه ونتیلاتور هستند.

این در حالی  است که از روز  جمعه، با پیش‌بینی رسیدن این ایالت به پوشش ۷۰ درصدی واکسیناسیون، برخی محدودیت‌ها لغو می‌شود.

منبع: ۹ نیوز


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه