وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Tuesday 30 April 2024
» اجتماعی » کشف پنج مورد ابتلا به کرونا در سیدنی، ویکتوریا همچنان پاک است

تاریخ انتشار : 1399/09/27 - 4:32

کشف پنج مورد ابتلا به کرونا در سیدنی، ویکتوریا همچنان پاک است

صدای استرالیا– در حالی که کشف ۵ مورد جدید در سیدنی، به نگرانی‌ها در مورد شیوع مجدد این بیماری و […]

کشف پنج مورد ابتلا به کرونا در سیدنی، ویکتوریا همچنان پاک است

صدای استرالیا– در حالی که کشف ۵ مورد جدید در سیدنی، به نگرانی‌ها در مورد شیوع مجدد این بیماری و احتمال بسته‌شدن دوباره مرزها دامن زده، ایالت ویکتوریا دیروز (چهارشنبه) چهل و هشتمین روز بدون مشاهده موردی از بیماری کووید-۱۹ را پشت سر گذاشت.

پس از اینکه نتیجه تست کرونای راننده شاتل خدمه پرواز در فرودگاه سیدنی مثبت شد، مقامات ویکتوریا و نیوساوت ولز از دولت فدرال خواسته‌اند که پروتکل‌های قرنطینه سختگیرانه‌تری را برای خدمه پروازهای بین‌المللی به اجرا بگذارند.

این در حالی است که هیچ مورد جدیدی از ابتلا به ویروس در هتل‌های قرنطینه ویکتوریا از روز دوشنبه به بعد گزارش نشده و ۹ فرد مبتلا، همچنان در قرنطینه هستند.

اما در نیوساوت ولز، ۵ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا مشاهده شده و به رکورد دو هفته‌ای بدون موارد ابتلا پایان داده است.

یکی از بیماران، مردی ۴۵ ساله است که به عنوان راننده شاتل خدمه پرواز بین فرودگاه سیدنی و محل اقامت‌شان فعالیت می‌کند. پس از او نیز، یک مرد ۷۰ ساله و یک زن ۶۰ ساله در منطقه northern beaches سیدنی که با یکدیگر در ارتباط نزدیک بوده‌اند، شناسایی شدند.

بنا به اعلام وزات بهداشت نیوساوت ولز، این دو نفر در تعطیلات آخر هفته، به چند کافه و ساحل رفته‌اند.

تست توالی یابی ژنومی این سه بیمار در حال انجام است که نتیجه آن فردا مشخص خواهد شد. نتایج این تست‌ها نشان می‌دهد که راننده، ویروس را از خدمه پرواز گرفته یا نه، البته این محتمل‌ترین سناریو مطرح است.
علایم ابتلا به کرونا، روز شنبه در راننده مذکور بروز کرده بود؛ اما وی تا روز سه‌شنبه، تست نداده بود. این مساله، موجب نگرانی شده که شاید او افراد دیگری را نیز در این مدت آلوده کرده باشد. البته نتیجه تست کرونای همسر و دو فرزند وی، منفی بوده است.

یک سخنگوی دولت ویکتوریا، روز چهارشنبه تایید کرد که این ایالت با دولت مرکزی و سایر ایالات از جمله نیوساوت ولز درباره ترتیبات قرنطینه خدمه پرواز در حال مذاکره است.

وی گفت: در پی موارد جدید ابتلا به ویروس در سیدنی، ما به فعالیت‌های خود ادامه می‌دهیم؛ اما به یک رویکرد جمعی نیاز داریم و به همین دلیل به طرح مساله در دولت و کابینه خواهیم پرداخت و همچنین پیشنهاد اجرای تست قبل از پرواز برای مسافران ورودی به استرالیا را پیگیری می‌کنیم.

نگرانی شهروندان سیدنی

از سوی دیگر، پس از اعلام دو مورد کرونایی در نورترن بیچز، از صبح امروز و ساعاتی قبل از بازگشایی کلینیک تست کرونا در بیمارستان Mona Vale ،ده‌ها نفر از اهالی این منطقه در سیدنی، جلوی صف بستند.
تا کنون به صدها نفر گفته شده که حتی اگر نتیجه تست آنها منفی بود، باز هم به مدت ۱۴ روز خود را ایزوله کنند.
در عین حال احتمال بسته‌شدن مرزها پیش از کریسمس نیز موجب نگرانی شده است.
مارک مک گوان، نخست وزیر استرالیای غربی اعلام کرده که احتمال بازگشت محدودیت‌های مرزی با نیوساوت ولز وجود دارد. وی گفته است که اگر مشاوران ما بگویند که محدویت‌های مرزی را اعمال کنید، ما این کار را خواهیم کرد.

اعلام آماده باش در ۶ منطقه

بر اساس این گزارش، در پی اعلام ابتلای زوج یاد شده در Northern Beaches در ۶ مکان این منطقه اعلام آماده‌باش شده است.

بر این اساس، هر کسی که به یکی از این مکان‌ها سر زده باشد، احتمال قرار گرفتن در معرض ویروس را داشته و باید ضمن تست دادن، و حتی در صورت منفی بودن نتیجه تست، به مدت ۱۴ روز خود را ایزوله کند:
• رختکن زنانه Palm Beach، یکشنبه ۱۳ دسامبر از ۹ تا ۹:۱۵ صبح

• کافه Coast Palm Beach در Palm Beach، یکشنبه ۱۳ دسامبر از ساعت ۱۰ تا ۱۱ صبح

• کلوب بولینگ Avalon Bowlo در Avalon Beach، دوشنبه ۱۴ دسامبر از ساعت ۱۰:۳۰ تا ۱۱ صبح

• کافه Sneaky Grind، دوشنبه ۱۴ دسامبر از ساعت ۱۰:۳۰ تا ۱۱ صبح

همچنین افرادی که به مکان‌های زیر مراجعه کرده‌باشند، باید تست کرونا بدهند و تا زمان منفی شدن نتیجه تست، خود را ایزوله کنند:

• فروشگاه Woolworths در Avalon Beach، یکشنبه ۱۳ دسامبر از ساعت ۱۲ تا ۵ عصر

• Oliver’s Pie در مرکز خرید Careel Shopping Village در Avalon Beach، دوشنبه ۱۴ دسامبر از ساعت ۹ تا ۹:۱۵ صبح

گفتنی است که دقایقی قبل هم ابتلای دو نفر دیگه در منطقه Northern Beaches به کرونا، تایید شد و به این ترتیب تعداد کل مبتلایان جدید در سیدنی تا کنون به ۵ نفر رسیده است.

منابع: 

the age

۷ نیوز


برچسب ها :
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر
ارسال دیدگاه