وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| سه شنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ | Tuesday 18 June 2024
» اجتماعی » کشف استخوان‌های ۱۰۰ میلیون ساله در کوئینزلند

تاریخ انتشار : 1403/03/25 - 2:36

کشف استخوان‌های ۱۰۰ میلیون ساله در کوئینزلند

صدای استرالیا - استخوان‌های یک گونه «پتروسور» تازه شناسایی شده به نام Haliskia Peterseni در کوئینزلند کشف شده که بینش جدیدی در مورد گروه متنوع خزندگان باستانی ارائه می‌دهد و از طرفی گردشگری علمی منطقه را تقویت می‌کند.


صدای استرالیا – استخوان‌های یک گونه «پتروسور» تازه شناسایی شده به نام Haliskia Peterseni در کوئینزلند کشف شده که بینش جدیدی در مورد گروه متنوع خزندگان باستانی ارائه می‌دهد و از طرفی گردشگری علمی منطقه را تقویت می‌کند.

تحقیقات جدید به رهبری دانشگاه کرتین، استخوان‌های فسیل شده ۱۰۰ میلیون ساله کشف شده در غرب کوئینزلند را متعلق به گونه تازه شناسایی شده پتروسور معرفی کرده است که یک خزنده پرنده مهیب بود که در بین دایناسورها زندگی می‌کرد.

در سال ۲۰۲۱ کوین پترسن، متصدی موزه Kronosaurus Korner استخوان‌های این گونه را از زیر زمین بیرون کشید.

بر اساس شکل جمجمه، چینش دندان‌ها و شکل استخوان شانه، یک تیم تحقیقاتی به سرپرستی آدل پنتلند، دانشجوی دکتری از دانشکده علوم زمین و سیاره‌شناسی کرتین، نمونه را به‌عنوان یک «آنهانگورین» شناسایی کردند که گونه‌ای از پتروسورها هستند؛ پتروسورهایی که در سرتاسر جهان زندگی می‌کردند، از جمله در برزیل، انگلستان، مراکش، چین، اسپانیا و ایالات متحده کنونی.

خانم پنتلند می‌گوید: گونه هالیسکیا با طول بال‌های تقریباً ۴٫۶ متری، در حدود ۱۰۰ میلیون سال پیش، زمانی که بخش عمده‌ای از غرب مرکزی کوئینزلند زیر آب بود، یک شکارچی ترسناک محسوب می‌شد.

منبع: ۹ نیوز


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه