وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ | Friday 19 April 2024
» اجتماعی » کرونا در ایران؛ توقف پروازهای قطر و ترکیه به ایران

تاریخ انتشار : 1398/12/08 - 12:16

کرونا در ایران؛ توقف پروازهای قطر و ترکیه به ایران

قطر ایرلاین پروازهایش به ایران را به مدت دو هفته تعلیق کرد شرکت هواپیمایی قطر ایرلاین اعلام کرد که از […]

کرونا در ایران؛ توقف پروازهای قطر و ترکیه به ایران

قطر ایرلاین پروازهایش به ایران را به مدت دو هفته تعلیق کرد

شرکت هواپیمایی قطر ایرلاین اعلام کرد که از روز ۲۵ فوریه به مدت دو هفته پروازهایش به ایران را تعلیق می‌کند. این پروازها به مقصد و نیز از مبدأ مشهد، شیراز و اصفهان هستند. پروازهای این شرکت هواپیمایی به مقصد و از مبدأ تهران نیز از هفته‌ای ۲۰ پرواز به هفت پرواز کاهش پیدا می‌کنند. این آیین‌نامه جدید از ساعت ۷ صبح روز ۲۶ فوریه (۷ اسفند) به وقت قطر اجرایی شده است.

 

ترکیه تمام پروازهای مسافری و باری به ایران را متوقف کرد

اداره کل هوانوردی غیرنظامی ترکیه با انتشار اطلاعیه در حساب توئیتر خود اعلام کرد  به دلیل شیوع ویروس کرونا در ایران، همه پروازهای مسافری و باربری به این کشور تا اطلاع ثانوی متوقف شده است.

به گزارش خبرگزاری رسمی آناتولی، در این اطلاعیه هم‌چنین آمده است: «در پروازهایی که از ایران به مقصد ترکیه انجام می‌شوند، هیچگونه مسافر پذیرفته نخواهد شد. هواپیماهای ایرانی بدون مسافر وارد ترکیه شده و می‌توانند تنها مسافران ایرانی را انتقال دهند. این پروازها مسافران تبعه ترکیه را نیز نمی‌توانند انتقال دهند.»

 

روسیه صدور ویزا برای شهروندان ایرانی را متوقف می‌کند

روسیه از روز جمعه ۹ اسفند (۲۸ فوریه) صدور ویزا برای شهروندان ایران را متوقف می‌کند.

به گزارش اسپوتنیک،  تاتیانا گلیکووا، معاون نخست وزیر روسیه گفته است این ممنوعیت به دلیل افزایش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در ایران به اجرا  گذاشته می‌شود. به گفته وی از این تاریخ تنها روادیدهای تجاری و بشردوستانه داده خواهند شد.

معاون نخست وزیر روسیه افزود: ارتباطات هوایی با ایران همچنان پابرجاست.

 

نمازجمعه تهران برگزار می‌شود اما کوتاه

ستاد برگزاری نماز جمعه تهران اعلام کرده این هفته نماز جمعه برگزار می‌شود اما “با تمهیدات”. به گزارش خبرگزاری فارس مدت برگزاری مراسم نماز جمعه کوتاه خواهد بود و از ورود افرادی که علائم کرونا دارند به مصلا جلوگیری می‌شود.

باقر پیشنمازی مسئول این ستاد همچنین از سالمندان، بیماران قلبی و تنفسی خواسته تا در مراسم نماز جمعه شرکت نکنند. او همچنین از شرکت‌کنندگان خواسته تا مهر و جانماز و چادر شخصی خود را همراه بیاورند و کودکان را نیز با خود به مصلا نیاورند.

مسئول ستاد نمازجمعه همچنین گفته است: «با توجه به شیوع ویروس کرونا این هفته تمهیدات ویژه‌ای در این راستا اندیشیده‌ایم که از جمله آن موضوع ضدعفونی کردن فضای مصلی، سرویس‌های بهداشتی و ورودی‌های مصلای امام خمینی است.»

نمازجمعه تهران در حالی برگزار می‌شود که در تمامی شهرهایی که ویروس کرونا شیوع پیدا کرده به عنوا مثال در کره جنوبی و ایتالیا و چین، حالت فوق‌العاده اعلام شده و کلیه مراسم و تجمعات لغو شده است. این شهرها همچنین قرنطینه شده‌اند.

منبع دویچه وله

 


برچسب ها : ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر
ارسال دیدگاه