وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ | Tuesday 19 March 2024
» اجتماعی » کبوتری که گمان می‌شد از آمریکا به استرالیا رسیده کشته نمی‌شود 

تاریخ انتشار : 1399/10/28 - 6:14

کبوتری که گمان می‌شد از آمریکا به استرالیا رسیده کشته نمی‌شود 

صدای استرالیا - کبوتری به نام «جو» که تا پیش از این گمان می‌شد با طی ۱۳ هزار کیلومتر از آمریکا به استرالیا رسیده و قرار بود به دلایل بهداشتی کشته شود، تقلبی از آب در آمد.


صدای استرالیا – کبوتری به نام «جو» که تا پیش از این گمان می‌شد با طی ۱۳ هزار کیلومتر از آمریکا به استرالیا رسیده و قرار بود به دلایل بهداشتی کشته شود، تقلبی از آب در آمد.

دولت استرالیا که روی ورود حیوانات اهلی و وحشی حساسیت بسیار زیادی دارد، پیش از این اعلام کرده بود که این کبوتر باید کشته شود چون ممکن است برای استرالیایی‌ها خطر ایمنی داشته باشد. اما رابرت دئونه، مدیر توسعه ورزش اتحادیه کبوترهای مسابقه‌ای آمریکا مستقر در اوکلاهما روز جمعه ۱۵ ژانویه (۲۶ دی) اعلام کرد که حلقه آبی روی پای «جو» تقلبی است و به این ترتیب کشتن این پرنده منتفی شد.

یک شهروند استرالیایی به نام کوین چلی‌برد این کبوتر را در روز ۲۶ دسامبر گذشته (۶ دی) در حیاط خانه‌اش در شهر ملبورن پیدا و اعلام کرد این همان کبوتر مسابقه‌ای است که دو ماه قبل از آن گم شدنش در ایالت اورگان آمریکا اعلام شده بود. او به دلیل علاقه‌اش به جو بایدن، رئیس جمهوری منتخب آمریکا، نام کبوتر را «جو» گذاشت.

اداره کشاورزی استرالیا نیز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: «به دنبال تحقیقات کارشناسان، این اداره به این نتیجه رسیده است که کبوتر جو به احتمال زیاد استرالیایی است و خطر ایمنی زیستی ندارد.»

مایکل مک کورماک، معاون نخست وزیر استرالیا پیش از این گفته بود که اگر کبوتر آمریکایی باشد، به او رحم نمی‌شود. با این حال مارتین فولی، وزیر بهداشت ایالت ویکتوریای استرالیا که جو در آن زندگی می‌کند از دولت فدرال خواسته بود که پرنده را در امان بگذارد، حتی اگر خطر بیماری داشته باشد.

پیش از این گفته شده بود که جپ احتمالا با یک کشتی باری از اقیانوس آرام عبور کرده و از آمریکا به استرالیا رسیده است. این احتمال برای سفر یک پرنده وجود دارد، اما حالا معلوم شده که جو چنین سفری نکرده است.

منبع: یورونیوز


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه