وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Saturday 27 April 2024
» اجتماعی » کایلی مور گیلبرت: خیانت همسرم از زندان ایران سخت‌تر بود

تاریخ انتشار : 1399/12/20 - 5:52

کایلی مور گیلبرت: خیانت همسرم از زندان ایران سخت‌تر بود

صدای استرالیا- کایلی مور گیلبرت که گفته می‌شود یکی از دلایل دستگیری‌اش در ایران همسر اسرائیلی‌اش بوده است، می‌گوید که خیانت همسرش سخت‌تر از زندان بوده است.


صدای استرالیا- کایلی مور گیلبرت که گفته می‌شود یکی از دلایل دستگیری‌اش در ایران همسر اسرائیلی‌اش بوده است، می‌گوید که خیانت همسرش سخت‌تر از زندان بوده است.

این پژوهشگر و استاد دانشگاه اهل ملبورن که ۸۰۰ روز را در ایران در زندان سپری کرد، پس از بازگشت به استرالیا، متوجه رابطه همسرش با زن دیگری شد و از آن پس، شوهرش را ندیده است.

دکتر مور گیلبرت که استاد مطالعات اسلامی در دانشگاه ملبورن است، در سال ۲۰۱۸ و در جریان سفری به ایران، به اتهام جاسوسی دستگیر و به ده‌سال زندان محکوم شد.

مور گیلبرت گفته که در ایران، در سلول انفرادی شکنجه روانی شده است. او را در سلولی به شدت سرد و با سر و صدای مداوم نگه می‌داشته‌اند و نگهبانان او را کتک می‌زده‌اند. با این حال، پس از بازگشت به استرالیا، یک ضربه روحی خرد کننده به او وارد شده؛ زیرا فهمیده که همسرش، که سه سال با او زندگی کرده بود، با زنی رابطه داشته است.

مور گیلبرت گفت که پس از بازگشت به استرالیا، خبر این خیانت را از مادرش شنیده است.

وی گفت که ۱۲ ماه پیش از بازگشت به خانه، می‌دانسته که رابطه زناشویی‌اش با مشکل مواجه شده، اما انتظار نداشته که این رابطه به پایان رسیده باشد.

مور گیلبرت در مصاحبه با اسکای نیوز گفت: او (همسرش) تغییر کرده بود و من ناامید و ناراحت بودم که او به اندازه‌ای که انتظار داشتم، از من پیشتیبانی نمی‌کند. او دیگر از پشت تلفن هم به من نمی‌گفت که دوستم دارد.

مور گیلبرت گفت: البته او هیچ وقت به من و خانواده‌ام نگفت که می‌خواهد مرا ترک کند و تا لحظه آخر، به فریب‌اش ادامه داد؛ ولی من می‌دانستم که چیزی اشتباه است.

مور گیلبرت در سال ۲۰۱۷ با روسلان هودوروف که اصالتی روسی-اسرائیلی دارد، ازدواج کرد. اما به محض بازگشت به کشور و در نخستین روز قرنطینه هتلی در کانبرا، از مادرش شنید که روسلان، با دکتر کایلی بکستر رابطه دارد. دکتر بکستر همکار و استاد راهنمای دکتر مور گیلبرت است.

دکتر بکستر، پس از دستگیری مور گیلبرت، به عنوان رابط دانشگاه ملبورن با خانواده و همسر او فعالیت می‌کرد.

مور گیلبرت که پس از آزادی و بازگشت، دیگر شوهرش را ندیده است، گفت: او (روسلان هودوروف) حتی یک بار زنگ نزد که  بگوید «خوشحالم که آزاد شده‌ای». پس به مادرم گفتم لازم نیست چیزی بگویی، مشخص است که اتفاقی در جریان است. من قوی هستم و می‌توانم از عهده‌اش بربیایم.

منابع دولتی تایید کرده‌اند که دستگیری مور گیلبرت در فرودگاه تهران، پس از آن کلید خورد که مقامات ایرانی فهمیدند که او با یک فرد اسرائیلی رابطه دارد.

به گفته این استاد دانشگاه، ایرانی‌ها از او خواسته‌اند که به شکلی، شوهرش را به ایران بکشاند تا با او مصاحبه کنند و قول داده بودند که پس از آن، هر دو آنها را آزاد کنند.

وی همچنین گفت که زندانی بودن در یک سلول ۲ در ۲ بدون پنجره و با سروصدای دائمی و چراغ‌هایی که ۲۴ ساعت در روز روشن بوده، او را دیوانه کرده بود و حتی در یک برهه، تصمیم گرفته بوده که خودش را بکشد.

منبع: نیوز دات کام


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه