وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sunday 28 April 2024
» اجتماعی » کاهش زاد و ولد در استرالیا به کمترین میزان طی یک دهه اخیر

تاریخ انتشار : 1401/05/03 - 5:57

کاهش زاد و ولد در استرالیا به کمترین میزان طی یک دهه اخیر

صدای استرالیا - براساس آخرین داده‌ها، استرالیا کمترین میزان زاد و ولد را در بیش از یک دهه گذشته (۲۰۱۰ تا ۲۰۲۰) داشته اما میزان مرده‌زایی در همین مدت تقریبا ثابت باقی مانده و کاهش نیافته است.


صدای استرالیا – براساس آخرین داده‌ها، استرالیا کمترین میزان زاد و ولد را در بیش از یک دهه گذشته (۲۰۱۰ تا ۲۰۲۰) داشته اما میزان مرده‌زایی در همین مدت تقریبا ثابت باقی مانده و کاهش نیافته است.

بر اساس گزارش موسسه بهداشت و رفاه استرالیا (AIHW)، در سال ۲۰۲۰، ۲۹۵ هزار و ۷۹۶ نوزاد از ۲۹۱ هزار و ۷۱۲ مادر به دنیا آمدند.

این ارقام نشان‌دهنده کاهش نرخ زاد و ولد در استرالیا بوده است به طوریکه نرخ زاد و ولد از ۶۶ نوزاد در هر هزار زن در سال ۲۰۰۷ به ۵۶ در هر هزار در سال ۲۰۲۰ رسیده است.

همچنین میانگین سنی مادرانی که برای بار نخستین زایمان کرده‌اند از ۲۸٫۳ سال در سال ۲۰۱۰ به ۲۹٫۶ سال در سال ۲۰۲۰ افزایش یافت. میانگین سنی همه مادران نیز در طول زمان افزایش یافته و مادران در حال حاضر با میانگین سنی ۳۰٫۹ سال زایمان می‌کنند که این رقم در سال ۲۰۱۰ معادل ۳۰ سال بود.

همچنین نسبت مادران نوجوان کاهش یافته و از ۳٫۸ درصد در سال ۲۰۱۰ به ۱٫۸ درصد در سال ۲۰۲۰ رسید. ضمن اینکه از هر هفت مادر ۳۵ سال به بالا، دو نفر برای نخستین بار زایمان کردند.

همچنین بیشتر نوزادان (۹۱%) در دوره (۳۷ تا ۴۱ هفته) متولد شده‌اند.

میزان زایمان سزارین در زنان از ۳۲ درصد در سال ۲۰۱۰ به ۳۷ درصد در سال ۲۰۲۰ افزایش یافت. سزارین در زنان بالای ۴۰ سال شایع‌تر بود.

در همین حال به ازای هر هزار تولد، ۷٫۷ نوزاد مرده به دنیا آمدند. در طول ۱۰ سال گذشته، میزان مرگ‌ومیر نوزادان و مرده‌زایی نسبتا بدون تغییر باقی مانده است.

منبع: گاردین


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه