وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۱۵ تیر ۱۴۰۳ | Friday 5 July 2024
» اجتماعی » کاهش امید به زندگی در استرالیا

تاریخ انتشار : 1403/04/13 - 0:53

کاهش امید به زندگی در استرالیا

صدای استرالیا- گزارش جدید دولت استرالیا در مورد سلامت کشور نشان می‌دهد که برای اولین بار از اواسط دهه 1990، امید به زندگی در استرالیا کاهش یافته است.


صدای استرالیا- گزارش جدید دولت استرالیا در مورد سلامت کشور نشان می‌دهد که برای اولین بار از اواسط دهه ۱۹۹۰، امید به زندگی در استرالیا کاهش یافته است.

این در حالی است که استرالیا در میان کشورهای سازمان همکاری اقتصادی و توسعه (OECD) رتبه چهارم را در این زمینه دارد و پس از ژاپن، کره جنوبی و سوئیس قرار گرفته است.

بر اساس گزارشی که هر دو سال یک بار توسط موسسه بهداشت و رفاه استرالیا (AIHW) منتشر می‌شود، یک پسر و یک دختر متولد استرالیا در سال‌های ۲۰۲۰-۲۰۲۲ می‌توانند به ترتیب ۸۱٫۲ سال و ۸۵٫۳ سال زندگی کنند.

با این حال، این اعداد کاهش کوچکی در امید به زندگی در استرالیا است که از سال ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۱ ثبت شده است. در طول دوره دو ساله ۲۰۲۰-۲۰۲۲، امید به زندگی برای مردان و زنان ۰٫۱ سال کاهش یافته است.

کاهش امید به زندگی احتمالاً به دلیل تعداد مرگ و میر ناشی از COVID-19 است. تقریبا نیمی از مرگ و میرها در سال ۲۰۲۲ مربوط به کووید-۱۹ بوده است.

متیو جیمز، معاون مدیر اجرایی AIHW گفت: «اگرچه امید به زندگی در استرالیا در سال‌های ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۲ کاهش یافته است، اما همچنان نسبت به سال‌های ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۹، قبل از همه‌گیری، ۰٫۳ سال برای مردان و زنان بیشتر بود.»

کووید-۱۹ سومین عامل مرگ و میر در استرالیا در سال ۲۰۲۲ بود.

کاهش امید به زندگی به دلیل COVID-19 در ایالات متحده و بریتانیا بدتر بود. در بریتانیا، امید به زندگی از ۸۱٫۳ در سال ۲۰۱۹ به ۸۰٫۴ در سال ۲۰۲۰ کاهش یافته است.

در ایالات متحده، امید به زندگی بیش از دو سال کاهش یافت و از ۷۸٫۹ در سال ۲۰۱۹ به ۷۶٫۴ در سال ۲۰۲۱ رسید.

این گزارش همچنین نشان داد که در حالی که استرالیایی‌ها سال‌های بیشتری را در سلامتی خوب زندگی می‌کنند، اما سال‌هایی که آنها در در بیماری‌های ناخوشایند سپری می‌کنند نیز رو به افزایش است.

این گزارش خاطرنشان کرد که بیماری‌های مزمن در حال افزایش است و اکثر استرالیایی‌ها – حدود شش نفر از هر ۱۰ نفر – اکنون با یک بیماری مزمن زندگی می‌کنند.

حدود ۹۰ درصد از مرگ و میرها در استرالیا بین سالهای ۲۰۰۲ تا ۲۰۲۲ به دلیل بیماری‌های مزمن مانند بیماری‌های قلبی عروقی، سرطان و زوال عقل بوده است.

در این گزارش همچنین هزینه‌های استرالیا برای سلامتی که در سال‌های ۲۰۲۱-۲۰۲۲ حدود ۲۴۱ میلیارد دلار بوده است، توضیح داده شده است.

به نسبت تولید ناخالص داخلی، استرالیا در مقایسه با ۳۸ کشور OECD از نظر هزینه‌های بهداشتی در رتبه ۱۵ قرار دارد.

منبع: ۹ نیوز


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه