وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Saturday 4 May 2024
» اخبار » کاهش اجاره بها در ۲۰ درصد کل حومه‌های استرالیا

تاریخ انتشار : 1402/06/07 - 6:19

کاهش اجاره بها در ۲۰ درصد کل حومه‌های استرالیا

صدای استرالیا– داده‌های CoreLogic نشان می‌دهد که در سه ماه گذشته، از هر پنج حومه در کل استرالیا، یکی با […]

کاهش اجاره بها در 20 درصد کل حومه‌های استرالیا

صدای استرالیا– داده‌های CoreLogic نشان می‌دهد که در سه ماه گذشته، از هر پنج حومه در کل استرالیا، یکی با کاهش اجاره بها تا ۶ درصد مواجه بوده است.

البته این کاهش بها در سطوح بالای قیمت اتفاق افتاده؛ زیرا به دلیل مشکل طولانی‌مدت صرفه‌پذیری، اجاره‌کنندگان را مجبور کرده به جست‌وجوی گزینه‌های ارزان‌تر، مانند واحدهای آپارتمانی بپردازند.

تیم لالس، مدیر تحقیقات CoreLogic گفت: کمبود جدی عرضه مسکن اجاره‌ای در کوتاه و میان مدت می‌تواند در ماه‌های آینده میزان کاهش اجاره‌بها را محدود کند.

وی افزود: با توجه به اینکه انتظار نداریم در کوتاه تا میان مدت شاهد افزایش عرضه مسکن اجاره‌ای باشیم و از سویی بالا ماندن سطح تقاضا به دلیل میزان مهاجرت، بعید است شاهد کاهش شدید اجاره‌بها باشیم.

لالس ادامه داد: با این حال، با افزایش چشمگیر اجاره‌بها که در سال‌های اخیر اتفاق افتاده، احتمالا به دلیل تعدیل فشار تقاضا، شاهد این خواهیم بود که در حومه‌های بیشتری افت نرخ رشد اجاره‌بها یا تثبیت و کاهش قیمت اتفاق بیفتد.

بر اساس این گزارش، در سه ماهه منتهی به جولای تقریبا در یک حومه از هر ۵ حومه سیدنی اجاره بهای خانه کاهش یافته؛ اما فقط ۷ درصد حومه‌های شاهد کاهش قیمت اجاره آپارتمان بوده‌اند.

هوبارت و کانبرا بیشترین درصد حومه‌هایی را داشته‌اند که در آنها کاهش اجاره‌بها اتفاق افتاده و اجاره بهاری خانه و آپارتمان به ترتیب ۹۲ درصد و ۸۷ درصد حومه‌های آنها ثبت شده است.

در مجموع پایتخت‌ها، ۱۵ درصد کل حومه‌ها کاهش فصلی اجاره‌بها را ثبت کرده‌اند. اما در حومه شهرهای غیرپایتختی این آمار به ۲۹ درصد حومه‌ها می‌رسد.

در همین دوره، اجاره واحدهای آپارتمانی در ۱۲ درصد از کل حومه‌های سراسر کشور کاهش یافته است.

اما این به معنی کاهش اجاره بها در سطح ملی نیست. گزارش CoreLogic حاکی است که در طول سه ماه گذشته، اجاره بها در سطح ملی ۲٫۱ درصد افزایش یافته که بسیار بالاتر از میانگین ۴ دهم درصدی فصل مشابه یک دهه گذشته است. 

در سه ماه گذشته، اجاره خانه در رزبی، وکلوز و وولاهارا به ترتیب ۵٫۲ درصد، ۴٫۹ درصد و ۴٫۷ درصد کاهش یافته و به ۲۲۲۳، ۲۶۴۹ و ۱۸۱۶ دلار رسیده که همچنان بالاست.

اما در ملبورن، کاهش اجاره بها در شبه جزیره مورنینگتون بیشتر به چشم می‌آید. در حومه‌های بالنارینگ، بلیرگاری و مک‌کری اجاره خانه بین ۳٫۹ تا ۴٫۲ درصد کاهش یافته است.

سندی بی و نورث هوبارت به‌ترتیب با ۵٫۸ درصد و ۵٫۲ درصد بیشترین کاهش اجاره خانه در هوبارت را داشته‌اند و چپمن و فارر کانبرا نیز بیش از ۳ درصد افت قیمت را تجربه کرده‌اند.

منبع: فایننشال ریویو


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , اقتصادی
ارسال دیدگاه