وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ | Friday 19 April 2024
» اجتماعی » کاترین نایت، هانیبال استرالیا؛ داستان یکی از هولناک‌ترین جنایات تاریخ استرالیا

تاریخ انتشار : 1399/10/18 - 5:08

کاترین نایت، هانیبال استرالیا؛ داستان یکی از هولناک‌ترین جنایات تاریخ استرالیا

صدای استرالیا – وقتی پلیس در روز یکم مارس سال 2020 وارد خانه جان پرایس در منطقه آرام هانتر ولی در شهر ابردین ایالت نیوساوت‌ولز شد با صحنه‌ای روبرو شد که هیچ مامور پلیسی هرگز انتظار آن را نمی‌کشید.


هشدار: این متن حاوی محتوای دلخراش و خشونت‌بار است

صدای استرالیا – وقتی پلیس در روز یکم مارس سال ۲۰۰۰ وارد خانه جان پرایس در منطقه آرام هانتر ولی در شهر ابردین ایالت نیوساوت‌ولز شد با صحنه‌ای روبرو شد که هیچ مامور پلیسی هرگز انتظار آن را نمی‌کشید.

شبکه هفت استرالیا در آخرین روزهای سال ۲۰۲۰ اقدام به انتشار گزارشی در خصوص یکی از هولناک‌ترین جنایات تاریخ استرالیا کرد با مقدمه بالا ادامه داد:

بر روی اجاق گاز درون آشپزخانه سر یک انسان درون یک قابلمه و در میان سبزیجات در حال پختن بود و درون بشقاب روی میز آشپزخانه نیز استیک همراه با سبزیجات قرار داده شده بود، استیکی که با گوشت انسان درست شده بود.

آنها در اتاق نشیمن بدن بی سر یک انسان را پیدا کردند که به طرز ماهرانه‌ای پوست او کنده شده و این پوست با یک قلاب مخصوص گوشت بر سر در اتاق آویزان شده بود.

قربانی دستکم ۳۷ بار با چاقو ضربه خورده بود، شدت ضربات به حدی بود که فهمیدن تعداد دفعات ضربه را دشوار می‌کرد و اغلب اندام‌های حیاتی همچون قلب، کبد و کلیه‌ها با چاقو سوراخ شده بودند.

پلیس با شناسایی قربانی متوجه شد که جنازه و اجزای پیدا شده در خانه متعلق به صاحبخانه با نام جان پرایس ۴۴ ساله بوده‌اند، مردی که به گفته همسایگان و همسر سابقش فردی آرام و مهربان بوده است.

جزئیات جنایت آنچنان وحشتناک بود که برخی از ماموران پلیسی که در بررسی آن دخیل بودند برای برگشتن به زندگی عادی مدتی مرخصی گرفتند.

کیفی، قاضی دادگاه عالی نیوساوت‌ولز گفت که جنایت توسط یک فرد حرفه‌ای انجام شده و پوست قربانی آنچنان ماهرانه از بدن او جدا شده بود که پس از انجام مراحل قانونی و انجام آزمایش‌های لازم پوست به صورت یک تکه دوباره روی بدن قرار گرفته و دوخته شد.

معشوقه من، قاتل من

پلیس در کنار ظرف استیک که با گوشت باسن جان پرایس درست شده بود یادداشتی پیدا کرد که خطاب به دختر و پسر پرایس نوشته شده بود و همین نوشته کار پلیس را برای پیدا کردن قاتل راحت‌تر کرد.

قاتل کسی نبود جز کاترین نایت، معشوقه جان پرایس که به هنگام دستگیری توسط پلیس در خانه خود به همراه انبوهی از قرص و دارو نشسته بود.

کاترین و جان چهار سال با یکدیگر رابطه داشتند و در زمان قتل رابطه آنها متحول شده بود و جزئیات جنایت به خوبی نفرت کاترین از جان را نشان می‌داد.

کاترین که به عنوان کارگر کشتارگاه مشغول به کار بوده است،  پیش از جان سه شریک زندگی دیگر نیز داشت و از آنها صاحب فرزندانی شده بود. به دلیل مشکلات روانی کاترین رابطه او با جان نیز پس از مدتی دستخوش تغییر شد و کار به جایی رسید که او در مقابل دیگران از جان خواست تا بخشی از خانه را به نام او کند و گفت: تو هرگز نمی‌توانی مرا از این خانه بیرون کنی، من اول این کار را خواهم کرد.

به گفته پلیس، کاترین و جان پیش از وقوع قتل و در روز ۲۷ فوریه با یکدیگر مشاجره خشونت بار داشتند که منجر به فرار جان از خانه شد. جان که به خانه دوستش رفته بود مدعی شد که کاترین با چاقوی قصابی به او حمله کرده است، چاقویی که یکی از ابزارهای کاری او در کشتارگاه بوده است.

کاترین پس از دستگیری از حادثه اظهار بی‌اطلاعی کرد و گفت که چیزی به یاد نمی‌آورد اما بعدا و در جریان دادگاه به گناه خود اعتراف کرد.

قاضی دادگاه در نهایت تشخیص داد که کاترین برای جامعه خطرناک است و تصمیم گرفت تا حداکثر مجازات یعنی حبس ابد بدون امکان عفو را برای او صادر کند.

داستان جنایت کاترین نایت در سال ۲۰۰۲ در کتابی به عنوان “فراتر از بدی” به نوشته ساندرا لی منتشر شد.

منبع: ۷ نیوز


برچسب ها : , , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر
ارسال دیدگاه