وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Saturday 20 April 2024
» اخبار » کابل زیردریایی گوگل ژاپن را به استرالیا متصل می‌کند

تاریخ انتشار : 1397/01/18 - 11:35

کابل زیردریایی گوگل ژاپن را به استرالیا متصل می‌کند

صدای استرالیا - شرکت گوگل اعلام کرد که قصد دارد یک کابل مخصوص زیردریایی را تولید کند که از ژاپن تا گوام و از گوام تا استرالیا کشیده خواهد شد.

کابل زیردریایی گوگل ژاپن را به استرالیا متصل می‌کند

 

صدای استرالیا – وقتی یک کمپانی به بزرگی گوگل داشته باشید، همواره باید بین خریدن و یا ساختن یکی را انتخاب کنید.

این دوراهی می‌تواند بر سر ساختن یا خریدن یک شرکت باشد و یا می تواند در زمینه اجاره یا ساختن کابل‌های انتقال دیتا زیردریایی باشد. در همین راستا شرکت گوگل اعلام کرد که قصد دارد یک کابل مخصوص زیردریایی را تولید کند که از ژاپن تا گوام و از گوام تا استرالیا کشیده خواهد شد.

این فاصله حقیقتا بسیار طولانی است و چیزی حدود ۹۵۰۰ کیلومتر طول خواهد داشت و پروژه بزرگی محسوب می‌شود. گوگل پروژه‌هایی در این وسعت را همواره جدی می‌گیرد و به‌نظر می‌رسد از لحاظ اقتصادی و فنی نیز سود قابل توجهی برای شرکت خواهد داشت. این کابل که JGA نام دارد به شبکه کابلی فعلی هنگ کنگ-سنگاپور-استرالیا متصل خواهد شد و حلقه‌ای را تشکیل می‌دهد که تمامی منطقه آسیایی اقیانوس آرام را دربر خواهد گرفت. این کابل با همکاری شرکت NEC و آلکاتل ساخته می‌شود.

ویجی  ووسیریکالا یکی از مهندسین ارشد گوگل که در بخش کابل‌های زیردریایی تخصص دارد می‌گوید: “زمانی که مصرف شرکت به یک مقدار قابل توجهی می‌رسد، ساخت کابل زیردریایی از لحاظ اقتصادی خیلی به‌صرفه‌تر از اجاره کابل از دیگر شرکت‌ها است. این کار باعث می‌شود کابل‌ها بهینه‌سازی شده و برای مصارف تخصصی شرکت طراحی و استفاده شوند.”

کابل زیردریایی گوگل ژاپن را به استرالیا متصل می‌کند

این تصمیم جدید که گوگل امروز آن را اعلام کرد، پروژه‌ای را نشان می‌دهد که احتمالا تکمیل آن تا پایان سال آینده میلادی طول بکشد. این پروژه با تولید کابل‌ها در کارخانه آغاز می‌شود. این کابل‌ها طوری ساخته می‌‌شوند که در بستر اقیانوس مقاوم باشند و تا مدت‌ها دوام بیاورند. هرکابل حاوی سیم‌های فیبری با کیفیت فوق‌العاده بالا است که قادرند ۱۰۰ ترابیت ترافیک را منتقل کنند. برای درک بهتر قدرت انتقال این کابل‌ها، گوگل می‌گوید این کابل قادر است ۶۳ هزار تصویر را در ثانیه انتقال دهد و یا به‌طور همزمان ۶۵۰ هزار ویدیو با کیفیت اچ‌دی پخش کند.

این پروژه بخشی از ۳۰۰ شبکه کابلی است که درسراسر دنیا وجود دارند. در یکی دوسال اخیر و با گسترش حجم انتقال داده‌ها، کابل‌های زیردریایی متعددی وارد این شبکه گسترده شده‌اند که فیسبوک و آمازون نقش مهمی در افزایش این شبکه‌های کابلی زیردریایی در سراسر دنیا داشته‌اند.

منبع: وب سایت انتخاب


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , اقتصادی , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه