وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Friday 26 April 2024
» اخبار » چگونگی خرید ملک برای کسانی که اقامت دائم در استرالیا ندارند

تاریخ انتشار : 1399/03/14 - 12:17

چگونگی خرید ملک برای کسانی که اقامت دائم در استرالیا ندارند

صدای استرالیا - چنانچه اقامت دائم استرالیا را ندارید و می‌خواهید در اينجا ملکی را خریداری کنید لازم است بدانید که در مرحله اول باید از اداره سرمايه‌گذاري اتباع خارجی، اجازه خرید ملک را دریافت نمایید.


صدای استرالیا – چنانچه اقامت دائم استرالیا را ندارید و می‌خواهید در اینجا ملکی را خریداری کنید لازم است بدانید که در مرحله اول باید از اداره سرمایه‌گذاری اتباع خارجی، اجازه خرید ملک را دریافت نمایید.

برای خرید املاک مسکونی نیاز به فرستادن تقاضانامه و پرداخت هزینه مربوط به این اداره الزامی است. املاک مسکونی قابل قبول شامل ساختمان نوساز، ساختمان ساخته شده قابل سکونت، ساختمان کلنگی، ساختمان در حال ساخت و زمین خالی است.

در تاریخ ۲۹ مارس ۲۰۲۰ اداره سرمایه‌گذاری اتباع خارجی اعلام کرد که برای مدت کوتاهی هزینه تقاضانامه را (بدلیل شرایط فعلی و ویروس کرونا ) به صفر رسانده است.

در بعضی از شرایط معافیت‌نامه، به شخص خارجی اجازه خرید در استرالیا بدون شرط ولی در منطقه خاص را می‌دهد. این معافیت‌نامه اصولا به اشخاصی داده می‌شود که دارای ویزای موقت هستند و به دلایلی نیاز به خرید ملک ساخته شده و یا زمین خالی برای ساخت یک واحد مسکونی برای زندگی در آن دارند. معافیت‌نامه خرید ملک مهلت انقضای دوازده ماهه دارد و همچنین شخص باید ملک را در مهلت سه ماهه بعد از انقضای ویزای موقت بفروش برساند. ملک در زمان خرید باید خالی از سکنه باشد و به هیچ وجه اجاره داده نشود. اشخاص با اقامت موقت حق خرید ملک به منظور سرمایه‌گذاری، اجاره و یا به عنوان استفاده در تعطیلات را ندارند.

حال سوال اینجاست که به چه کسانی مقیمان موقت می‌گویند؟

کسانی که ویزای زندگی در استرالیا را برای بیشتر از ۱۲ ماه و بدون وقفه دارند و یا کسانی که برای اقامت دائم در استرالیا در خواست داده‌اند و هم اکنون تا زمان رسیدگی به درخواست، دارای ویزای بریجینگ هستند.

آیا تخطی از این قوانین جریمه‌ای به همراه دارد؟

استرالیا قوانین بسیار سختگیرانه‌ای برای جلوگیری از خرید اتباع خارجی بدون مجوز و یا تخطی از قوانین در حین داشتن معافیت‌نامه را وضع کرده و بر اساس این قوانین، شخص حقیقی متخطی مجبور به پرداخت حداکثر جریمه ۱۵۷،۵۰۰ دلاری و شخص حقوقی تا ۷۸۷،۵۰۰ دلار خواهد بود. این قوانین و جریمه‌ها برای اشخاص سومی که شخص متخطی را برای انجام این تراکنش کمک کرده‌اند نیز صادق است که از آن جمله می‌توان به مامور وام، وکیل و یا بانک اشاره کرد.

مالیات خرید ملک و مالیات اضافه برای خریداران خارجی چه مقدار است؟

خریداران خارجی باید علاوه بر مالیات خرید ملک، هشت درصد از قیمت خرید را نیز به عنوان مالیات اضافه پرداخت کنند. به عنوان مثال اگر شخص خارجی ملکی به ارزش یک میلیون دلار در ایالت نیوساوت‌ولز خریداری کند باید مالیات ملکی تقریبی چهل هزار دلاری را به همراه هشتاد هزار دلار مالیات اضافه برای خریداران خارجی (مجموع مبلغ صدو بیست هزار دلار) را بپردازد.

در این میان بعضی از شرکت‌های خارجی که پایگاه اصلی آنها استرالیا است و همینطور افراد خارجی که همسرشان مقیم استرالیا باشد می‌توانند از معافیت برای پرداخت مالیات اضافه برای خریداران خارجی استفاده کنند.

افشین سیادت خو – کارشناس امور مالی و وام در استرالیا

منابع:

‏www.firb.gov.au

‏www.ato.gov.au

‏State Revenue Office NSW & VIC


برچسب ها : , , , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , اقتصادی , پیشنهاد سردبیر
دیدگاه کاربران کل نظرات :1
  • Vahid

    تاریخ : ۱۴ - خرداد - ۱۳۹۹

    با سپاس، جزئیات خبر کم و توضیحات ناکافی بود


    پاسخ

ارسال دیدگاه