وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Thursday 25 April 2024
» اجتماعی » چه محدودیت‌هایی از روز دوشنبه برداشته شدند؟

تاریخ انتشار : 1399/03/13 - 13:02

چه محدودیت‌هایی از روز دوشنبه برداشته شدند؟

صدای استرالیا – از روز دوشنبه، اول ژوئن 2020 استرالیا وارد فاز جدیدی از لغو محدودیت‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا شد و در این گزارش سعی می‌کنیم تا به طور خلاصه کارهایی که استرالیایی‌ها در فاز جدید قادر به انجام آنها هستند را معرفی کنیم.


صدای استرالیا – از روز دوشنبه، اول ژوئن ۲۰۲۰ استرالیا وارد فاز جدیدی از لغو محدودیت‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا شد و در این گزارش سعی می‌کنیم تا به طور خلاصه کارهایی که استرالیایی‌ها در فاز جدید قادر به انجام آنها هستند را معرفی کنیم.

ویکتوریا

لذت نشستن در کافه که برای ماه‌ها ممنوع شده بود، بار دیگر در این ایالت مجاز شد. کافه‌ها، رستوران‌ها و دیگر اماکن تجمع عمومی با محدودیت گنجایش ۲۰ نفر و رعایت دستورالعمل‌های فاصله‌گذاری اجتماعی بازگشایی می‌شوند. مشتریان نیز باید اطلاعات مربوط به تماس‌های فیزیکی خود را ارائه دهند تا به ردیابی سریع موارد احتمالی بیمار شدن یکی از مشتریان، کمک کنند.

اهالی ویکتوریا اجازه خواهند داشت هربار از ۲۰ مهمان پذیرایی کنند. همچنین می‌توانند در اقامتگاه‌ها و ویلاهای توریستی مانند پارک‌های کاروان و مناطق کمپینگ بدون تجهیزات عمومی اقامت داشته باشند.

کتابخانه‌ها، گالری‌ها، موزه‌ها، شهربازی‌ها، عبادتگاه‌ها، کلینیک‌های زیبایی‌، سالن‌های ناخن و ماساژ با رعایت ظرفیت ۲۰ نفر امکان بازگشایی دارند. شهربازی‌های فضای باز، باغ‌وحش‌ها و سالن‌های بازی نیز با رعایت ظرفیت ۲۰ نفر اجازه فعالیت دارند.

نیوساوت ولز

تمامی موزه‌ها، گالری‌ها، کتابخانه‌ها، باغ‌وحش‌ها و آکواریوم‌ها در نیوساوت‌ولز از دوشنبه اول ژوئن بازگشایی می‌شوند.

حداکثر ظرفیت مجاز پذیرش مهمان در کافه‌ها رستوران‌ها، رستوران‌ها و بارها به ۵۰ نفر افزایش می‌یابد. مراکز زیبایی به شرط پذیرش همزمان ۱۰ نفر اجازه بازگشایی دارند. همچنین در مراسم عروسی ۲۰ نفر و در عبادتگاه‌ها یا مراسم تدفین ۵۰ نفر اجازه حضور خواهند داشت. سفرهای داخل ایالتی به مناطق توریستی مانند پارک‌های کاروان و مناطق کمپ‌زنی نیز مجاز می‌شوند.

کوئینزلند

این ایالت با مجاز ساختن سفرهای داخلی از روز دوشنبه، دو هفته زودتر به مرحله بعدی کاهش محدودیت‌های ناشی از شیوه کووید-۱۹ وارد می‌شود اما مرزهای این ایالت دست کم تا ماه ژوئیه بسته خواهند ماند.

اهالی کوئینزلند اجازه سفر در سرتاسر ایالت را دارند و بارها، کلاب‌ها، رستوران‌ها و کافه‌ها مجازند با ظرفیت ۲۰ مهمان، بازگشایی شوند. تجمع ۲۰ نفر در خانه‌ها و فعالیت ورزشگاه‌ها از میانه روز مجاز شده‌ است.

تنها ۲۰ تماشاگر اجازه تماشای رویداد‌های ورزشی در ورزشگاه‌ها را دارند. سالن‌های زیبایی که هم‌اکنون نیز باز هستند از این پس می‌توانند ۲۰ مشتری را پذیرش کنند و ۵۰ نفر اجازه حضور در مراسم تدفین را خواهند داشت. همچنین امکان شب‌مانی در مناطق توریستی داخل ایالت نیز فراهم آمده است.

استرالیای جنوبی

در این ایالت با آغاز فاز دو کاهش محدودیت‌ها از روز دوشنبه، ۸۰ نفر اجازه حضور در سالن‌های پذیرایی بزرگ و ۲۰ نفر اجازه حضور در سالن‌های سینما، تئاتر، موزه، سالن‌های زیبایی، باشگاه‌های ورزشی و مراکز تناسب اندام داخلی را یافته‌اند.

همچنین ظرفیت مشارکت‌کنندگان در مراسم تدفین ۵۰ نفر اعلام شده است. دولت درعین حال اجازه آغاز رقابت‌های ورزشی غیرتماسی، آموزش‌های ورزشی غیرتماسی داخلی  و فعالیت‌های تفریحی داخلی را صادر کرده است.

قلمرو پایتخت

در این منطقه محدودیت‌ها با هدف ایجاد امکان حضور ۲۰ نفر در سالن‌های تجمع، رستوران‌ها، کافه‌ها و مراسم عروسی کاهش پیدا می‌کند. همچنین ظرفیت افراد حاضر در مراسم تدفین ۵۰ نفر اعلام شده است. مراکز ارائه دهنده خدمات زیبایی مانند سالن‌های زیبایی، ناخن و تتو نیز مجوز بازگشایی گرفته‌اند. برگزاری جلسات ورزش و تمرین تحت نظارت در باشگاه‌های ورزشی، کلوب‌های سلامت و تندرستی درصورتی که تعداد مراجعه کنندگان محدود باشد، ممکن می‌شود.

موزه‌ها، گالری‌ها، مناطق تاریخی، مراکز ملی و جاذبه‌های طبیعی نیز بازگشایی می‌شوند و مردم اجازه رفتن بعه پارک‌های کاروان و مناطق کمپینگ را خواهند داشت. همچنین از اول ژوئن، اهالی قلمرو پایتخت می‌توانند برای آخر هفته به نیوساوت‌ولز سفر کنند.

استرالیای غربی

در استرالیای غربی همه چیز کمی متفاوت است. فاز بعدی کاهش محدودیت‌ها قرار است از ۶ ژوئن آغاز شود. محدودیت تجمع‌های غیر کاری قرار است از تاریخ آغاز فاز سوم، به ۱۰۰ نفر افزایش پیدا کند. همچنین امکان تجمع ۳۰۰ نفر، در محوطه‌ای تقسیم‌بندی شده به شکلی که در هر منطقه ۱۰۰ نفر حضور داشته باشند نیز ایجاد شده است. تعدادی از فعالیت‌ها نیز در بزرگترین قدم به سوی بازگشت به زندگی معمول به سبک گذشته، مجاز خواهند شد. حضور در زمین‌های بازی روباز، مراکز زیبایی و امکان رفتن به بار بدون نیاز به خرید اجباری یک وعده غذایی از جمله این فعالیت‌ها است.

درِ موزه‌ها، گالری‌ها، باغ‌وحش‌ها، سالن‌های تئاتر و سینما، سالن‌های کنسرت، ورزشگاه‌ها و شهربازی‌ها نیز دوباره به روی عموم مردم باز خواهد شد.

تاسمانی

تاسمانی نیز در آغاز فاز دوم با دیگر ایالت‌های استرالیا همگام نخواهد بود زیرا این جزیره هنوز در نقطه‌ای میان فاز اول و دوم کاهش محدودیت‌ها قرار دارد. با این همه ۷ تا ۱۰ ساله‌ها از ۹ ژوئن می‌توانند به مدارس خود بازگردند.

قلمرو شمالی

این منطقه از ظهر روز پنجم ژوئن وارد مرحله سوم کاهش محدودیت‌ها خواهد شد و به شهروندان اجازه خواهد داد تا بدون نیاز به سفارش دادن غذا، در بارها نوشیدنی‌های الکلی بنوشند.

تمامی فعالیت‌های مجاز ورزشی از سر گرفته می‌شوند و سینماها، سالن‌های تئاتر، کنسرت‌ها، سالن‌های موسیقی و رقص، کلوب‌های شبانه یا هر مرکز تفریحی مشابهی بازگشایی می‌شوند. همزمان، برگزاری و مشارکت در ورزش‌های تیمی در ورزشگاه‌ها، مجتمع‌های ورزشی و استادیوم‌ها ممکن شده و رقابت‌های ورزشی از سر گرفته می‌شوند. اهالی این منطقه همچنین می‌توانند از خدمات سالن‌های زیبایی و آرایشگاه‌ها، مراکز تتو و پیرسینگ بهره ببرند. شهربازی‌ها، مراکز تفریحی، مراکز بازی و اجتماعی نیز بازگشایی می‌شوند.

منبع: ۷ نیوز


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه