وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ | Tuesday 19 March 2024
» اجتماعی » چطور هزار دلار در هزینه اینترنت صرفه‌جویی کنیم؟

تاریخ انتشار : 1401/04/06 - 4:11

چطور هزار دلار در هزینه اینترنت صرفه‌جویی کنیم؟

صدای استرالیا- داشتن اینترنت خانگی در عصر کنونی، به ویژه پس از همه‌گیری کرونا دیگر یک ضرورت محسوب می‌شود.


صدای استرالیا- داشتن اینترنت خانگی در عصر کنونی، به ویژه پس از همه‌گیری کرونا دیگر یک ضرورت محسوب می‌شود و داده‌های نهاد مقررات‌گذار ارتباطات و رسانه استرالیا (ACMA) نیز نشان می‌دهد که ۹۱ درصد از بزرگسالان استرالیا، دارای اینترنت خانگی هستند.

اما در عین حال، تحقیقات شرکت Mozo حاکی است که استرالیایی‌ها سالانه تا ۵۸ درصد پول اضافی بابت اینترنت پهن‌باندشان می‌پردازند.

در ادامه راهکارهایی ارایه شده که می‌توانید با به‌کار بستن آنها، به اندازه نیازتان برای اینترنت پرسرعت خانگی پول بدهید.

۱- مقایسه کنید

تام گادفری از شرکت Mozo می‌گوید: اگر در یک سال گذشته طرح‌های مختلف اینترنت پرسرعت را مقایسه نکرده‌اید، حتما همین امروز این کار را بکنید، چون کلی صرفه‌جویی برای شما در پی خواهد داشت. موضوعات کلیدی که باید مورد مقایسه قرار دهید، سرعت دانلود و آپلود، نوع قرارداد و البته قیمت است.

وی می‌افزاید: اگر یک طرح NBN 50 استاندارد را بگیرید، در مقایسه بین گران ترین و ارزان ترین می‌توانید در ۱۲ ماه آینده تا ۱۱۹۴ دلار صرفه‌جویی کنید. همچنین در مورد طرح‌های سریع NBN 100 حدود ۵۵۴ دلار و در طرح‌های فوق سریع NBN 250 تا ۱۰۳۰ دلار می‌شود صرفه‌جویی کرد.

بنابراین اینترنت انتخابی شما از هر گروهی که باشد، با مقایسه و انتخاب رقابتی‌ترین پیشنهاد، می‌توانید از هزینه‌های اینترنت سالانه خود به میزان قابل توجهی بکاهید.

از سوی دیگر، بسیاری از مردم استرالیا، بدون اینکه واقعا نیاز داشته باشند، برای خرید بالاترین سطح سرعت NBN پول می‌دهند؛ در حالی که سطوح پایین‌تر سرعت نیز برای نیازهای آنها کفایت می‌کند.

به گفته گادفری، برای یک خانواده یک یا دو نفره، سرعت ۵۰ مگابیت در ثانیه معمولا کافی است و اگر شما در خانه بیشتر برای تماشای تلویزیون یا پخش موسیقی استفاده می‌کنید، بیش از این نیاز ندارید.

سرعت‌های بالاتر برای تولیدکنندگان محتوا یا خانواده‌های پرجمعیت‌تری که می‌خواهند به طور هم‌زمان ویدیو تماشا کنند یا گیم بازی کنند، می‌توانند از سرعت ۱۰۰ مگابیت در ثانیه استفاده کنند.

۲- انعطاف‌پذیری مهم است

به گفته گادفری، شرایط ثابت و قراردادهای بلندمدت، دوران‌اش گذشته است. پیش از این همه قراردادهای اینترنت بلندمدت بسته می‌شد؛ اما اکنون می‌توان به راحتی طرح اینترنت را تغییر داد و طرح مناسب‌تر را انتخاب کرد. همچنین استفاده از اینترنت ۵G به عنوان گزینه اینترنت پرسرعت خانگی در حال محبوب‌ شدن است و جزو اینترنت‌های ارزان هم محسوب می‌شود.

وی گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد که گران‌ترین اینترنت خانگی ۵G حدود ۱۹۶۸ دلار و ارزان‌ترین آنها ۸۲۴٫۸۹ دلار قیمت دارد که یکی از ارزان‌ترین طرح‌ها در بازار است.

۳- از شرکت‌های کوچک‌تر نترسید

شرکت Mozo اخیرا جوایز اینترنت پرسرعت به انتخاب کارشناسان خود را اهدا کرده و جالب است بدانید که برندگان اصلی این جوایز، عمدتا برندهای کمتر شناخته شده هستند.

به گفته گادفری، برنده اول جوایز سال ۲۰۲۲ شرکت Flip است که شاید حتی اسم‌اش را نشنیده باشید.

شرکت Flip در سه دسته‌بندی پرسرعت‌ترین طرح‌ها مقام اول را به دست آورده و در دسته‌های دیگر هم جزو بهترین‌ها بوده است.

از سوی دیگر، شرکت بیلانگ (Belong) جوایز بخش اینترنت استاندارد (NBN 25) و سریع (NBN 100) را کسب کرده و MyRepublic هم در سه دسته بسیار سریع (NBN 250)، فوق سریع (NBN 1000) و تولیدکنندان محتوا (NBN 100/40) مقام اول را به خود اختصاص داد.

گادفری گفت: بعضی از نام‌ها را تا حالا ممکن است نشنیده باشید؛ اما وقتی موضوع صرفه‌جویی و ارزش پول و کارآیی مطرح باشد، همین نام‌های کوچک بسیار خوب عمل می‌کنند.

منبع: ۷ نیوز


برچسب ها : , , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه