وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| سه شنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ | Tuesday 18 June 2024
» اجتماعی » چرا جوانان استرالیایی تمایلی به بچه‌دار شدن ندارند؟

تاریخ انتشار : 1403/03/19 - 6:59

چرا جوانان استرالیایی تمایلی به بچه‌دار شدن ندارند؟

صدای استرالیا- کاهش زاد و ولد در استرالیا در حال تبدیل شدن به یک معظل فراگیر است و بیش از نیمی از جوانان بچه‌دار شدن را به تعویق می‌اندازند.


صدای استرالیا- کاهش زاد و ولد در استرالیا در حال تبدیل شدن به یک معظل فراگیر است و بیش از نیمی از جوانان بچه‌دار شدن را به تعویق می‌اندازند.

در همین زمینه یک کارشناس مسائل جمعیت خواستار بازبینی  دولت در این مسئله و بررسی مسائل مربوط به کاهش نرخ زاد و ولد شده است.

یافته‌های یک نظرسنجی از دو هزار استرالیایی ۱۸ تا ۳۴ ساله نشان می‌دهد بسیاری از آنها تمایلی به بچه‌دار شدن ندارند.

تحقیقات گروه رد بریج نشان می‌دهد که سیاست‌های قبلی مانند پاداش برای بچه‌دار شدن جذابیت چندانی برای ۵۴ درصد از “نسل هزاره‌” ندارد که بزرگ‌ترین دغدغه‌هایشان مسکن و شغل است.

تحقیقات جدید تأیید کرده است که تعداد زیادی از جوانان به طور فزاینده‌ای بچه‌دار نمی‌شوند و دلیلی «ترسناک» برای این امر وجود دارد.

بر اساس تحقیق این شرکت استرالیایی، بیش از نیمی از افراد ۱۸ تا ۳۴ ساله به دلیل مشکلات مالی، بچه دار نشدن را انتخاب می‌کنند.

از استرالیایی‌هایی که بچه دار نشدن را انتخاب می‌کنند، ۳۵ درصد تحصیلات دانشگاهی دارند و ۳۳ درصد هم بیش از سه هزار دلار در هفته درآمد دارند و کمتر از نیمی از آنها خانه ندارند.

کوس ساماراس، مدیر رد بریج می‌گوید: این تحقیق نشانه دهنده زمان ما است و اینکه جوانان از نظر مالی به حدی دچار تنگنا شده‌اند که نمی‌خواهند پای یک بچه‌ را هم وسط بکشند.

او به پایگاه خبری نیوز گفته «مبلغی که جوانان باید بابت وام مسکن یا اجاره بپردازند، همچنین بدهی‌های تحصیلی، اغلب فراتر از توان آنهاست.»

مدیر رد بریج خاطرنشان می‌کند: برای نسل‌های قبلی، تا ۳۰ سالگی طول می‌کشید تا امنیت مالی به دست آورند اما برای نسل Z و هزاره‌ها، این امر تا ۴۰ سالگی هم ادامه دارد.

اینفلوئنسر “لورا هنشاو” ۳۰ ساله یکی از آن زنانی است که بچه‌دار شدن را به تعویق انداخته است. در واقع، او حتی مطمئن نیست که اصلاً می‌خواهد بچه‌دار شود یا نه.

او اخیراً پادکستی را با عنوان “آیا من بچه می‌خواهم؟” راه‌اندازی کرد و مدام درباره این موضوع و اینکه چرا بسیاری از زنان جوان حاضر نیستند بچه‌دار شوند، بحث می‌کند.

خانم هنشاو می‌گوید او با بیش از ۱۰۰۰ نفر صحبت کرده و یکی از دلایل اصلی مردد بودن افراد برای بچه‌دار شدن، پول است.

منبع: شبکه خبری نیوز


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه