وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sunday 19 May 2024
» اجتماعی » چرا برخی از تماس‌های نزدیک، کرونا نمی‌گیرند؟

تاریخ انتشار : 1400/10/26 - 5:51

چرا برخی از تماس‌های نزدیک، کرونا نمی‌گیرند؟

صدای استرالیا– چرا برخی افراد با وجود زندگی با یک فرد کرونامثبت، هیچ وقت نتیجه آزمایش‌شان مثبت نمی‌شود؟ به گفته […]

چرا برخی از تماس‌های نزدیک، کرونا نمی‌گیرند؟

صدای استرالیا– چرا برخی افراد با وجود زندگی با یک فرد کرونامثبت، هیچ وقت نتیجه آزمایش‌شان مثبت نمی‌شود؟

به گفته مایکل گود، متخصص پزشکی، پاسخ به این سوال در بهداشت فردی خوب و فاصله‌ای که با دیگر اشخاص ساکن در خانه رعایت می‌کند، نهفته است.

به گفته این استاد دانشگاه گریفیث، به این سوال که چرا برخی افراد مبتلا به ویروس نمی‌شوند، نمی‌توان پاسخ ساده‌ای داد؛ اما شواهد حاکی از این است که این افراد در خانه، فاصله بیشتری را با دیگران رعایت می‌کنند.

وی توضیح داد: برخی افراد با صدای بلندتر صحبت می‌کنند و برخی درشت هیکل‌تر از دیگران هستند. این افراد هوای بیشتری را از دهان‌شان خارج می‌کنند و این یکی از عوامل انتشار بیشتر آلودگی است.

بر اساس دستورالعمل‌های بهداشتی منتشر شده از سوی دولت، اشخاصی که در خانه ایزوله می‌شوند، بهتر است ماسک بزنند، از تماس با دیگران تا حد ممکن پرهیز کنند و سطوح در محیط‌های مشترک مانند دستگیره در، میز و صندلی‌ها را ضدعفونی کنند.

گود گفت: برخی از عوامل این موضوع هنوز ناشناخته است؛ اما تحقیقات نشان می‌دهد که در اکثر موارد ابتلا، قانون ۲۰-۸۰ حاکم بوده است.

وی توضیح داد: به نظر می‌رسد که عامل ۸۰ درصد انتقال ویروس، ۲۰ درصد جمعیت افراد مبتلا شده و ۸۰ درصد افراد آلوده، عامل ۲۰ درصد انتقال آلودگی هستند.

وی ضمن توصیه به دریافت واکسن برای جلوگیری از آلودگی به ویروس، سایر اقدامات پیشگیرانه را شامل استفاده از امکانات مجزا در خانه، مانند دستشویی و حتی ظروف مجزا عنوان کرد.

منبع: news.com.au


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر
ارسال دیدگاه