وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ | Monday 17 June 2024
» اجتماعی » پیش‌بینی هوای زمستان در استرالیا

تاریخ انتشار : 1403/03/05 - 8:19

پیش‌بینی هوای زمستان در استرالیا

صدای استرالیا- زمستان در راه است، اما این لزوماً به این معنی نیست که دما در شرف کاهش شدید است. اداره هواشناسی انتظار دارد سه ماه آینده به طور غیرمعمولی گرم باشد.


صدای استرالیا- زمستان در راه است، اما این لزوماً به این معنی نیست که دما در شرف کاهش شدید است. اداره هواشناسی انتظار دارد سه ماه آینده به طور غیرمعمولی گرم باشد.

اداره هواشناسی در جدیدترین پیش‌بینی خود اعلام کرد استرالیا بیش از ۸۰ درصد احتمال دارد تا یکی از گرم‌ترین زمستان‌های اخیر خود را ثبت کند.

بر این اساس پیش‌بینی می‌شود حداکثر و حداقل دما از ژوئن تا آگوست برای استرالیا بالاتر از میانگین باشد. در این مدت در تمام استرالیا احتمال افزایش غیرمعمول دمای حداکثر، برای این زمان از سال، افزایش یافته است.

همچنین احتمال افزایش دمای حداقل نیز وجود دارد، به طوری که مناطق وسیعی از کشور به احتمال زیاد (بیش از ۸۰ درصد) دارای حداقل دماهای غیرمعمول گرم خواهند بود.

همچنین به طور غیرمعمول بالا بودن دمای هوا از مکانی به مکان دیگر متفاوت است و به عنوان مثال، سیدنی دارای دمای حداکثر بین ۱۷-۱۹ درجه با حداقل دمای ۹ درجه خواهد بود. در همین حال حداکثر دمای ملبورن از ۱۵ درجه فراتر نمی‌رود و حداقل‌های آن در ژوئیه به ۵٫۵ درجه می‌رسد.

البته پیش‌بینی هوای گرم برای زمستان به این معنی نیست که ما غرق آفتاب خواهیم بود. اگرچه این هم بستگی به محل زندگی شما دارد. بخش‌های بزرگی از کشور، از جمله نیو ساوت ولز و استرالیای جنوبی و جنوب غربی کوئینزلند، ۶۰ تا ۸۰ درصد احتمال بارندگی بالاتر از میانگین را در سه ماه آینده دارند و برخی دیگر با بارندگی فصلی معمولی‌تر  مواجه هستند.

منبع: ۹ نیوز


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه