وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Tuesday 30 April 2024
» اجتماعی » پیش‌بینی درباره یکی از گرم‌ترین زمستان‌های استرالیا

تاریخ انتشار : 1403/01/25 - 10:51

پیش‌بینی درباره یکی از گرم‌ترین زمستان‌های استرالیا

صدای استرالیا – بر اساس پیش‌بینی اداره هواشناسی استرالیا، زمستان سال 2024 یکی از گرم‌ترین زمستان‌های ثبت شده در کشور خواهد بود.


صدای استرالیا – بر اساس پیش‌بینی اداره هواشناسی استرالیا، زمستان سال ۲۰۲۴ یکی از گرم‌ترین زمستان‌های ثبت شده در کشور خواهد بود.

اداره هواشناسی استرالیا همچنین پیش‌بینی کرد که در بخش وسیعی از داخل و شرق این کشور میزان بارندگی بالاتر از حد متوسط خواهد بود.

مدل سازی اداره هواشناسی استرالیا نشان داد که بیشتر بخش‌های استرالیا دارای حداقل و حداکثر دمای حدود ۱-۲ درجه سانتیگراد بالاتر از میانگین خواهند بود.

در همین حال برای بیشتر استرالیای غربی، تاسمانی، ویکتوریا و سواحل شرقی، بیش از ۷۰ درصد احتمال دارد که زمستان امسال جزو ۲۰ درصد گرم‌ترین زمستان‌ها باشد.

اگر پیش‌بینی درست باشد، امسال می‌تواند رکورد زمستان گرم سال گذشته را به چالش بکشد که دمای کشور را به ۱٫۵۳ درجه سانتیگراد بالاتر از میانگین پایه ۱۹۶۱-۱۹۹۰ رساند.

در حالی که پیش‌بینی دمای زمستانی نشان‌دهنده فقدان کامل دوره‌های سرما، یخبندان و برف نیست، اما عملاً تضمین می‌کند که دمای هوا در کل فصل بالاتر از حد نرمال خواهد بود.

چشم انداز صعودی دمای هوا عمدتاً به دلیل افزایش دمای جهانی است اما آب و هوای خود استرالیا هم گرم شده و از سال ۱۹۱۰ شاهد افزایش ۱٫۵ درجه سانتی‌گراد بوده است.

در همین حال میزان بارش باران در سراسر استرالیا به دلیل تأثیر بسیار متغیر تغییرات آب و هوایی و اقیانوس‌های گرم بر بارش، چندان واضح نیست.

منبع: شبکه خبری ای‌بی‌سی


برچسب ها : , , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه