وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ | Tuesday 19 March 2024
» اجتماعی » پیرترین دانشمند استرالیا در سوئیس به زندگی خود پایان داد

تاریخ انتشار : 1397/02/22 - 13:41

پیرترین دانشمند استرالیا در سوئیس به زندگی خود پایان داد

صدای استرالیا - پیرترین دانشمند استرالیا که پیشتر برای مرگی خود خواسته راهی کلینیکی در سوئیس شده بود روز پنجشنبه نقطه پایان بر زندگی‌اش گذاشته شد.

پیرترین دانشمند استرالیا در سوئیس به زندگی خود پایان داد

صدای استرالیا – پیرترین دانشمند استرالیا که پیشتر برای مرگی خود خواسته راهی کلینیکی در سوئیس شده بود روز پنجشنبه نقطه پایان بر زندگی‌اش گذاشته شد.

دیوید گودال که پس از یک قرن و چهار سال زندگی، دیگر تاب ماندن در دنیا و تحمل ناملایمات جسمانی و روحی را نداشت ساعت دوازده و سی دقیقه به وقت محلی در کلینیکی واقع در شهر بازل سوئیس از دنیا رفت.

دکتر فیلیپ نیچکه بنیانگذار اگزیت اینترنشنال، نهادی بین‌المللی که وی را برای تدارک آخرین سفرش از استرالیا به سوئیس یاری کرده بود، ضمن اعلام این خبر تصریح کرد: پروفسور دیوید گودال ۱۰۴ ساله، سی دقیقه پس از ظهر روز پنجشنبه در پی تزریق داروی نمبودال در بازل سوئیس خاموش شد.

پروفسور گودال تا سال ۲۰۱۶ با دانشگاه کووان شهر پرت در استرالیا به عنوان پژوهشگر افتخاری همکاری داشت. او از هیچ‌گونه بیماری لاعلاج رنج نمی‌برد اما طی دو سال گذشته به دلایل مختلف از کیفیت زندگی خود رضایت نداشت؛ به همین دلیل معتقد بود که وقت رفتن فرا رسیده است.

این دانشمند برجسته استرالیایی پس از اقدام نافرجام خودکشی در ابتدای سال جاری از مقامات کشورش خواست او را در رسیدن به این هدف یاری کنند، درخواستی که با پاسخ منفی مقامات استرالیایی مواجه شد و در عین حال زمینه آخرین سفر زندگی پروفسور گودال به سوئیس را فراهم کرد.

چندین بنیاد سوئیسی از این سفر استقبال کردند و «روح جاودانه» یکی از همین نهادها پذیرفت که دانشمند استرالیایی را در رسیدن به خواسته‌اش کمک کند.

دانشمند ۱۰۴ ساله استرالیایی پیش از مرگ خواسته بود برایش هیچ‌گونه مراسمی تدارک دیده نشود و جسدش برای کمک به پیشرفت علم پزشکی مورد استفاده قرار گیرد.

منبع: یورونیوز


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه