وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ | Thursday 28 March 2024
» اخبار » پلیس استرالیا فردی را به اتهام فروش موشک‎های کره‌شمالی بازداشت کرد

تاریخ انتشار : 1396/09/26 - 16:54

پلیس استرالیا فردی را به اتهام فروش موشک‎های کره‌شمالی بازداشت کرد

صدای استرالیا- پلیس فدرال استرالیا (AFP) اعلام کرد که روز یکشنبه فردی را به اتهام همکاری فروش موشک و قطعات موشکی از کره‌شمالی به نهادهای بین‌المللی بازداشت کرده‌ است.

پلیس استرالیا فردی را به اتهام فروش موشک‎های کره‌شمالی بازداشت کرد

پلیس استرالیا فردی را به اتهام فروش موشک‎های کره‌شمالی بازداشت کرد
صدای استرالیا -پلیس فدرال استرالیا (AFP) روز یکشنبه گزارش داد مردی ۵۹ ساله در شهر سیدنی بازداشت کرده که به عنوان عامل اقتصادی کره‌شمالی در استرالیا عمل می‌کرده‌ است.

به گفته سخنگوی پلیس فروش موشک، قطعات موشکی و دانش موشکی از کره‌شمالی به دیگر نهادهای بین‌المللی از جمله اتهام‌های فرد بازداشت شده‌ است.

پلیس این بازداشت را بر اساس قانون منع اشاعه سلاح‎های کشتار جمعی ۱۹۹۵ در استرالیا صورت گرفته است.

از دیگر اتهام‌های فرد بازداشتی تلاش برای انتقال زغال‌سنگ از کره‌شمالی به اندونزی، ویتنام است.

کره‌شمالی در ۲۸ نوامیر پیش پس از وقفه‌ای چندماهه، بار دیگر یک موشک بالستیک قاره‌پیما آزمایش کرد؛ به گفته رسانه‌های دولتی این کشور این موشک قدرتمند تا ارتفاع ۴۴۷۵ کیلومتری از سطح زمین رسیده که ۱۰ برابر ارتفاع ایستگاه فضایی بین‌المللی است و ۹۵۰ کیلومتر مسافت را در طول ۵۳ دقیقه پیموده است.

با روی‌کارآمدن دونالد ترامپ و همزمان اعمال تحریم‎های یک‌جانبه آمریکا و شورای امنیت سازمان ملل علیه کره‌شمالی و رزمایش‎های تحریک‌آمیز آمریکا و کره‌جنوبی در مرز‌های کره‌ شمالی و تهدید‌های دونالد ترامپ مبنی بر نابودی کامل کره‌شمالی، پیونگ‌یانگ بار‌ها تهدید کرده که با موشک‎های قاره‌پیما خود قلمرو آمریکا و به‌ویژه جزیره گوام را هدف قرار خواهد داد.

دولت استرالیا در ماه نوامبر اعلام کرد که به منظور مقابله با تهدید موشکی و هسته‌ای کره‌شمالی، باری تجهیز کشتی‌های جنگی و نیروی دریایی خود نزدیک به ۱۵۴ میلیون دلار هزینه خواهد کرد.
منبع: میزان


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , سیاسی
ارسال دیدگاه