وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Thursday 2 May 2024
» اجتماعی » پس از ۹ سال اعلام شد: احتمال پرداخت غرامت به پناهجویان آسیب دیده از نشت اطلاعات

تاریخ انتشار : 1402/06/28 - 2:51

پس از ۹ سال اعلام شد: احتمال پرداخت غرامت به پناهجویان آسیب دیده از نشت اطلاعات

صدای استرالیا- احتمال دارد که دولت استرالیا بابت نشت اطلاعات شخصی پناهجویان در زمانی که در بازداشت بودند، میلیون‌ها دلار غرامت به آنها بپردازد.


صدای استرالیا- احتمال دارد که دولت استرالیا بابت نشت اطلاعات شخصی پناهجویان در زمانی که در بازداشت بودند، میلیون‌ها دلار غرامت به آنها بپردازد.

نقض امنیتی و افشای گسترده اطلاعات پناهجویان استرالیا در سال ۲۰۱۴ از سوی گاردین کشف شد. انتشار این اطلاعات موجب شد که برخی از پناهجویان به آزار و شکنجه تهدید شوند یا خانواده‌های آنها با زندان مواجه شوند.

از حدود ۱۰ هزار پناهجویی که حریم خصوصی آنها نقض شده، تعدادی متحمل خسارت و آسیب شدید شده‌اند، با تصمیم دادگاه تجدیدنظر اداری واجد شرایط دریافت بیش از ۲۰ هزار دلار غرامت خواهند بود.

البته تمامی این ده هزار نفر غرامت دریافت نمی‌کنند.

در سال ۲۰۱۴ گاردین استرالیا کشف کرد که اطلاعات تمامی افرادی که از سوی استرالیا در بازداشتگاه‌های مهاجرت به سر می‌برند در یک فایل اکسل از سوی دپارتمان مهاجرت و محافظت مرزی (که اکنون وزارت امور داخلی است) روی اینترنت منتشر شده است.

گاردین در آن زمان جزییات یا محل اطلاعات را اعلام نکرد و این نقض امنیتی را به دپارتمان مذکور گزارش کرد که در پی آن، اطلاعات شخصی منتشر شده شامل نام و نام خانوادگی، تابعیت، تاریخ تولد، محل و دوره بازداشت از سوی دپارتمان از روی اینترنت برداشته شد.

اما اطلاعات ۹۵۲۸ پناهجو که بیش از ۲۵۰۰ نفر از آنها کودک بودند، به مدت ۱۷ روز در اینترنت در دسترس بود و بیش از ۱۰۰ بار از آی‌پی‌هایی در چین، روسیه، مصر و پاکستان و همچنین از مکان‌هایی که آی‌پی آنها مخفی شده بود، افرادی به این اطلاعات دسترسی پیدا کرده بودند.

اسناد ارایه شده به دادگاه تجدیدنظر نشان می‌دهد که در برخی از موارد، اطلاعات منتشر شده علیه پناهجویان مورد استفاده قرار گرفته است.

در یک مورد، دادگاهی در ایران به صراحت به داده‌های منتشر شده در وب‌سایت دولت استرالیا اشاره کرده و مدعی شده یکی از بستگان پناهجو که هنوز در ایران است به پناهجو کمک کرده تا از کشور فرار کند. دادگاه ایران این فرد را به ۵ سال حبس محکوم کرده است.

مورد دیگر مربوط به خانواده یک پناهجوی سریلانکایی است که بارها از سوی اعضای واحد تحقیقات جرایم این کشور مورد آزار و اذیت قرار گرفته‌اند و به آنها گفته شده که می‌دانند این فرد به عنوان پناهجو در بازداشت استرالیاست.

همچنین گزارش شده که پدر یک پناهجوی چینی توسط خانواده دیگری مورد حمله با ضربات چاقو قرار گرفته است. این افراد از دولت محلی شنیده بودند که فرد قربانی به عنوان پناهجو به استرالیا آمده است.

در مورد دیگری، افسران امنیت عمومی چین که از فرار یک پناهجو به استرالیا مطلع شده بودند، خانه مادر بزرگ این فرد را تفتیش کرده‌اند که در جریان درگیری به وجود آمده، این زن دچار جراحت شده و درگذشته است.

روز چهارشنبه گذشته، قاضی ملیسا پری، معاون رییس دادگاه تجدیدنظر اداری حکم داد که افراد زیان دیده، واجد دریافت غرامت هستند.

وی دستور داد که یک شرکت حقوقی مستقل مدیریت روند پرداخت غرامت را به عهده بگیرد.

افراد واجد شرایط، پناهجویانی هستند که «زیان یا آسیب عمده» دیده باشند که شامل مواردی مانند اضطراب طولانی مدت، استرس، ترس، درد و اندوه است که منجر به آسیب روانی می‌شود. این افراد تا سقف ۱۲ هزار دلار دریافت می‌کنند.

اما افرادی که زیان یا آسیب شدیدتری، مانند ایجاد یا تشدید بیماری روانی، را متحمل شده باشند، می‌توانند تا ۲۰ هزار دلار غرامت درخواست کنند.

خسارت یا آسیب بسیار شدید نیز مشمول دریافت بیش از ۲۰ هزار دلار غرامت خواهد بود.

قاضی حکم داد که فقط افرادی می‌توانند غرامت دریافت کنند که پیش از این مستندات زیان یا آسیب خود را ارایه کرده یا در ماه‌های آینده ارایه کنند.

تا کنون نزدیک به ۱۳۰۰ نفر این موارد را ارسال کرده‌اند.

منبع: گاردین


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه