وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ | Friday 29 March 2024
» اجتماعی » پروازهای بین‌المللی استرالیا از کی آغاز می‌شود؟

تاریخ انتشار : 1399/02/20 - 12:38

پروازهای بین‌المللی استرالیا از کی آغاز می‌شود؟

صدای استرالیا - گروهی از اقتصاد‌دانان استرالیایی در نظرسنجی موسسه فایندر اعلام کردند در بهترین حالت ممکن، استرالیا پروازهای بین‌المللی خود را سال 2021 آغاز خواهد کرد.


صدای استرالیا – گروهی از اقتصاد‌دانان استرالیایی در نظرسنجی موسسه فایندر اعلام کردند در بهترین حالت ممکن، استرالیا پروازهای بین‌المللی خود را سال ۲۰۲۱ آغاز خواهد کرد.

استرالیایی‌هایی که به امید آغاز پروازهای بین‌‌المللی برای تعطیلات خود برنامه‌ریزی کرده‌اند باید در دوران قرنطینه سرگرمی دیگری برای خود بیابند. زیرا به گفته اکثر اقتصاددانان، به استثنای نیوزیلند، هیچ مکان دیگری برای خروج از کشور وجود ندارد.

نتایج نظرسنجی موسسه فایندر از ۳۱ اقتصاددان نشان می‌دهد احتمال باز شدن مرزهای استرالیا پیش از پایان سال ۲۰۲۰ تقریبا صفر است. تنها چهار نفر از ۳۱ نفر احتمال دادند مرزها پیش از پایان سال بازگشایی خواهند شد. ۸۷ درصد اقتصاد‌دانان پیش‌بینی کردند تا برداشته شدن مطلق محدودیت‌های مسافرتی دست‌کم هفت ماه دیگر زمان باقی مانده است. از میان افراد شرکت‌کننده در این نظرسنجی، نظرات درباره زمانی که استرالیایی‌ها اجازه سفر به سرزمین‌های دوردست را خواهند داشت، بسیار متفاوت است.

چهار نفر از ۱۰ نفر معتقد بودند امکان سفر تا پیش از ماه مارس فراهم خواهد شد درحالی که بیش از نیمی از اقتصاددانان از زمان را ماه ژوئن پیش‌بینی کردند. هشت نفر از ۱۰ نفر اعلام کردند در بدترین حالت ممکن سفر در سپتامبر ۲۰۲۱ ممکن خواهد شد و اگر این تاریخ برایتان بسیار دور و باورنکردنی است، بهتر است بدانید دو نفر از اقتصاددانان امکان سفر تا پیش از سال ۲۰۲۲ را غیرممکن می‌دانند.

باتوجه به اینکه توریسم بین‌المللی سالانه بیش از ۴۵ میلیارد دلار سرمایه به اقتصاد استرالیا وارد می‌کند، علاوه بر سفر کردن، استرالیا پول حاصل از این صنعت را نیز از دست خواهد داد. جنبه مثبت ماجرا اما اینجاست که زمانی که امکان سفر توریست‌ها فراهم شود، استرالیا مقصد اصلی آنها خواهد بود، زیرا جدی گرفتن سلامت از سوی دولت استرالیا، به معنی امنیت بیشتر برای مسافران خواهد بود.

اگرچه دولت فدرال تاکنون اعلام نکرده که محدودیت‌های مسافرتی تا چه زمانی ادامه خواهند داشت، نخست‌وزیر اشاره‌هایی به طولانی مدت بودن اعمال محدودیت‌های مسافرتی داشته است. اسکات موریسون هفته گذشته در گفتگو با رسانه‌ها گفت: نمی‌توانم بگویم که سفرهای بین‌المللی به این زودی‌ها آغاز شوند. خطرات این اقدام واضح است. تنها استثنا در این حوزه احتمالا نیوزیلند باشد و مذاکرات خوبی نیز در این حوزه داشته‌ایم. اما خارج از این محدوده، تقریبا غیرممکن است.

با توجه به نیت دولت برای برداشتن تعدادی از محدودیت‌ها از هشتم ماه می، احتمال ایجاد حباب امن مسافرت میان استرالیا و نیوزیلند چندان دور از ذهن نیست. گزینه نزدیک‌تر، امکان آغاز سفرهای داخلی است که در صورت رضایت وزارت بهداشت از فرایند کاهش ابتلا در سطح ملی، شرایط آن فراهم خواهد شد.

این خبر به به صورت ویژه برای مناطقی از استرالیا که از آتش‌سوزی‌های وسیع آسیب دیده‌اند خبر خوبی خواهد بود. با آغاز سفرهای داخلی، کمپین‌های توریسم استرالیا که پس از آتش‌سوزی و شیوع کرونا به حالت تعلیق درآمده بودند، پس از تایید دولت فعالیت خود را از سر خواهند گرفت و استرالیایی‌های خسته از خانه می‌توانند پس از ماه‌ها از خانه‌های خود خارج شوند.

منبع: بیزنس اینسایدر


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه