وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Thursday 2 May 2024
» اجتماعی » سوپرانوئیشن از اول جولای نیم درصد بالا می‌رود

تاریخ انتشار : 1400/03/07 - 7:53

سوپرانوئیشن از اول جولای نیم درصد بالا می‌رود

صدای استرالیا- از روز اول جولای، میزان پرداختی اجباری کارفرماها بابت بیمه بازنشستگی موسوم به سوپرانوئیشن از 9.5 درصد به 10 درصد افزایش می‌یابد.

استرالیا وارد بیست و هفتمین سال بدون رکود شد

صدای استرالیا- از روز اول جولای، میزان پرداختی اجباری کارفرماها بابت بیمه بازنشستگی موسوم به سوپرانوئیشن از ۹٫۵ درصد به ۱۰ درصد افزایش می‌یابد.

برخی از کارکنان استرالیایی ممکن است که اول جولای، با کاهش شوکه کننده حقوق‌ مواجه شوند که این اتفاق به دلیل افزایش پرداختی‌های اجباری ذخیره بازنشستگی می‌افتد. اگرچه بسیاری از این افزایش رضایت خواهند داشت، اما برخی افراد نیز با کاهش میزان حقوق هفتگی خود مواجه خواهند شد.

دکتر جین رنی، از موسسه حسابداری CPA استرالیا گفت: در حالی که همگان از افزایش بیمه بازنشستگی سود خواهند برد؛ کسانی که تحت قراردادهای خاصی هستند، ممکن است از کاهش درآمدشان متعجب شوند.

وی توضیح داد:  افرادی که تحت قراردادهای سازمانی یا استانداردهای حداقل پرداخت هستند، از این موضوع متاثر نخواهند شد. اما بسیاری افراد، تحت قراردادهایی هستند که میزان پاداش در آن مشخص شده و اگر مجموع دریافتی‌شان مشمول بیمه بازنشستگی شود، از ابتدای جولای با کاهش درآمد هفتگی مواجه خواهند شد.

حسابداران برآورد می‌کنند که بیش از نیمی از کارکنان در استرالیا، از ابتدای جولای با کاهش نیم درصدی درآمدشان مواجه شوند که بابت بیمه بازنشستگی کسر خواهد شد.

به این ترتیب، شخصی که حقوق سالانه‌‌اش پیش از کسر مالیات به طور میانگین ۸۹ هزار دلار بوده، از این پس، در هر هفته ۸٫۵۶ دلار پول کمتری به خانه خواهد برد.

البته به گفته رنی، مردم نباید از این مساله ناراحت باشند، چون به هر حال این مبالغ برای آنها ذخیره می‌شود.

از سوی دیگر، این افزایش نیم درصدی سهم اجباری بیمه بازنشستگی، در سال‌های بعد نیز تکرار می‌شود و در جولای سال ۲۰۲۵ به ۱۲ درصد خواهد رسید.

منبع: ۹ نیوز


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه