وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| یکشنبه ۳ تیر ۱۴۰۳ | Sunday 23 June 2024
» اخبار » پایتخت‌های استرالیا در میان گران‌ترین شهرهای جهان برای خرید مسکن

تاریخ انتشار : 1403/03/27 - 5:58

پایتخت‌های استرالیا در میان گران‌ترین شهرهای جهان برای خرید مسکن

صدای استرالیا– شهرهای استرالیا در گزارشی در میان ۲۰ شهر گران‌قیمت‌ترین جهان برای خرید مسکن هستند و یکی از آن‌ها […]

پایتخت‌های استرالیا در میان گران‌ترین شهرهای جهان برای خرید مسکن

صدای استرالیا– شهرهای استرالیا در گزارشی در میان ۲۰ شهر گران‌قیمت‌ترین جهان برای خرید مسکن هستند و یکی از آن‌ها در رتبه دوم قرار گرفته است.

گزارش بین‌المللی صرفه‌پذیری مسکن دموگرافیا، داده‌های ۹۴ بازار مسکن اصلی در استرالیا، کانادا، چین، ایرلند، نیوزیلند، سنگاپور، انگلستان و ایالات متحده را به‌طور جامع مورد ارزیابی قرار داده و بر این اساس پایتخت‌های استرالیا در میان ۲۰ شهر اول از نظر مقرون به صرفه‌نبودن برای خرید مسکن دیده می‌شوند.

پرت

پرت به عنوان بیستمین شهر گران‌قیمت برای زندگی در این گزارش رتبه‌بندی شده است.

این گزارش می‌نویسد: تمام پنج بازار اصلی مسکن در استرالیا از اوایل دهه ۲۰۰۰ یا قبل از آن به‌طور شدیدی صرفه‌ناپذیر بوده‌اند.

پرت در این گزارش «بسیار صرفه‌ناپذیر» یا گران رتبه‌بندی شده است.

 بریزبین

بریزبین نیز «بسیار صرفه‌ناپذیر» رتبه‌بندی شده و در میان ۲۰ شهر گران قیمت، پانزدهم است.

گزارش مذکور نشان می‌دهد که درآمد میانگین در بریزبین کمی افزایش یافته است، اما قیمت خانه‌ها با رشد عرضه مسکن مطابقت ندارد.

آدلاید

در این میان، آدلاید با قرار گرفتن در رتبه نهم گران‌ترین شهرهای جهان، جزو شهرهایی رده‌بندی شده که خرید مسکن در آنها برای افراد با درآمد متوسط «تقریبا ناممکن» است.

ملبورن

ملبورن نیز در رتبه هفتم قرار گرفته و خرید مسکن در این شهر هم برای افراد دارای درآمد متوسط، تقریبا ناممکن ارزیابی شده است.

گزارش می‌گوید که طبقه متوسط به دلیل افزایش هزینه‌های زمین تحت فشار قرار گرفته و به دلیل تقاضای بیشتر نسبت به عرضه، قیمت‌ها افزایش یافته است.

سیدنی

سیدنی صرفه‌ناپذیرترین شهر استرالیا برای خرید مسکن است و در دنیا نیز جایگاه دوم را پس از هنگ کنگ دارد. به این معنی که خرید خانه در این شهر برای افراد دارای درآمد متوسط، تقریبا ناممکن است.

گزارش بیان می‌دارد: قیمت‌های زمین  بسیار گران است و نسبت قیمت‌ خانه به درآمدهای خانوار در بازارهایی مانند سان‌فرانسیسکو، سیدنی، ونکوور، هونولولو و اوکلند سه برابر شده است.

منبع: ۹ نیوز


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , اقتصادی
ارسال دیدگاه