وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Saturday 20 April 2024
» اخبار » پایان اوپن استرالیا با قهرمانی نواک جوکوویچ

تاریخ انتشار : 1398/11/14 - 10:59

پایان اوپن استرالیا با قهرمانی نواک جوکوویچ

صدای استرالیا - نواک جوکوویچ، مرد شماره دو تنیس جهان با پیروزی مقابل دومینیک تیم برای هشتمین بار قهرمان اوپن استرلیا شد. مدافع قهرمانی این مسابقات در فینال دومینیک تیم تنیس باز اتریشی را ۴-۶، ۳-۶، ۶-۲، ۶-۴ و ۴-۶ شکست داد.


صدای استرالیا – نواک جوکوویچ مرد شماره دو تنیس جهان با پیروزی مقابل دومینیک تیم برای هشتمین بار قهرمان اوپن استرلیا شد. مدافع قهرمانی این مسابقات در فینال دومینیک تیم تنیس باز اتریشی را ۴-۶، ۳-۶، ۶-۲، ۶-۴ و ۴-۶ شکست داد.

جوکوویچ ۳۲ ساله به رغم این که دو بار درخواست استراحت پزشکی کرد، بار دیگر توان فوق‌العاده بدنی و ذهنی‌اش را نشان داد و هفدهمین گرند‌اسلمش را در ملبورن پارک تصاحب کرد.

“نوله” در دیدار نهایی پرنوسان بود؛ در لحظاتی کاملا مقتدرانه بازی می‌کرد گاهی هم عملکردی احساسی داشت ولی سرانجام از تجربه بالایش استفاده کرد و اولین امتیاز منجر به قهرمانی (چمپیونشیپ پوینت) را که به دست آورده بود، با یک فورهند قدرتمند به نفع خودش کرد.

بیشتر هواداران حاضر در ورزشگاه راد لیور طرفدار تنیس‌باز اتریشی بودند و این موجب شد نواک جوکوویچ پس از گرفتن آخرین امتیاز با قرار دادن انگشت اشاره روی لبانش، تماشاگران را به سکوت دعوت کند.

جوکوویچ که با این قهرمانی “پادشاه بلامنازع” ملبورن شده در سخنانی احساسی هم به آتش‌سوزی استرالیا اشاره کرد هم از کوبی برایانت گفت.

او پس از بازی مقابل ۱۵۰۰۰ تماشاگر حاضر در ورزشگاه گفت: “می‌خواهم بگویم این یک یادآوری است تا بیشتر از قبل در کنار یکدیگر باشیم. نزدیک بودن به کسانی که دوست داریم، مهم‌ترین مسئله زندگی است.”

جوکوویچ با این قهرمانی یک گام دیگر به دو اسطوره تنیس جهان نزدیک شد. او حالا سه گرنداسلم کمتر از راجر فدرر دارد و تنها دو قهرمانی گرند اسلم بین او و رافائل نادال فاصله است. برای داشتن تصویری بهتر از قدرت این سه فوق ستاره تنیس کافی است بدانیم که آن‌ها ۱۳ قهرمانی اخیر گرنداسلم‌ها را بین خودشان تقسیم کرده‌اند.

با این قهرمانی، جوکوویچ بار دیگر صدر جدول رده‌بندی تنیس را که فردا (دوشنبه ۳ فوریه) اعلام می‌شود، از نادال پس می‌گیرد.

اولین گرنداسلم فصل تنیس، امسال شرایط ویژه‌ای داشت؛ آتش‌سوزی گسترده، استرالیا را در شرایط بحرانی قرار داده و آلودگی هوای ناشی از این آتش‌سوزی موجب شده بود برگزاری بازی‌ها با شک و تردید همراه شود.

بخش زنان مسابقات نیز با شگفتی همراه بود. سوفیا کنین، تنیس‌باز ۲۱ ساله استرالیایی با پیروزی مقابل گاربینه موگوروسا (دارنده دو گرنداسلم) توانست برای اولین بار قهرمان یک گرنداسلم شود. او هشتمین زن در ۱۲ گرنداسلم اخیر بود که برای نخستین‌بار قهرمانی در این مسابقات را تجربه کرد.

برخلاف رقابت‌های زنان، در بخش مردان، “سه بزرگ” (فدرر، نادال و جوکوویچ) اجازه نفس کشیدن به جوانان را نمی‌دهند.

منبع: بی بی سی فارسی


برچسب ها : , , , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , ورزشی , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه