وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| شنبه ۲ تیر ۱۴۰۳ | Saturday 22 June 2024
» اخبار » پانداها و شراب؛ انتظاراتی که از سفر نخست‌وزیر چین به استرالیا داریم

تاریخ انتشار : 1403/03/26 - 8:23

پانداها و شراب؛ انتظاراتی که از سفر نخست‌وزیر چین به استرالیا داریم

صدای استرالیا– لی چیانگ، نخست‌وزیر چین برای یک دیدار چهار روزه و مذاکرات دیپلماتیک راهی استرالیا شده و به این […]

پانداها و شراب؛ انتظاراتی که از سفر نخست‌وزیر چین به استرالیا داریم

صدای استرالیا– لی چیانگ، نخست‌وزیر چین برای یک دیدار چهار روزه و مذاکرات دیپلماتیک راهی استرالیا شده و به این ترتیب، تولیدکنندگان شراب و علاقه‌مندان به پاندا می‌توانند منتظر خبرهای خوب باشند.

در همین حال، رهبران و متخصصان امنیت ملی از آنتونی آلبانیزی خواسته‌اند که در انتقاد از نقض حقوق بشر و حفظ منافع امنیت ملی، ثابت‌قدم باشد.

لی چیانگ که دومین شخص پر قدرت در چین است، امروز (شنبه) در آدلاید با تولیدکنندگان شراب استرالیایی دیدار خواهد کرد و در یک ناهار رسمی با پنی وونگ، وزیر امور خارجه و دان فارل، وزیر بازرگانی شرکت خواهد کرد.

دیدار او از منطقه معروف تولید شراب در استرالیا پس از آن صورت می‌گیرد که چین تعرفه‌های بازرگانی سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ برای صادرات شراب استرالیایی را لغو کرد.

فارل پیش‌تر گفته بود که دیدار نخست‌وزیر چین می‌تواند منجر به حذف آخرین محدودیت‌های تجاری برای میگو و خرچنگ‌ صادراتی به چین شود.

لی همچنین به باغ‌وحش آدلاید خواهد رفت و پیش‌بینی می‌شود که او دوره اجاره «وانگ وانگ» و «فو نی»، دو پاندای عظیم‌الجثه مستقر در این باغ‌وحش را که در پایان سال منقضی می‌شود، تمدید کند.

سپس او برای مذاکرات رسمی با نخست وزیر استرالیا به کانبرا خواهد رفت. مقصد بعدی او پرت و شرکت در یک نشست تجاری و بازدید از کارخانه لیتیوم متعلق به چین است.

پلیس قلمرو پایتختی به مردم درباره بر هم زدن نظم ترافیکی برنامه‌ریزی شده و فعالیت‌های اعتراضی که قرار است پیش از ورود لی چیانگ به پارلمان اتفاق بیفتد، هشدار داده است.

انتظار می‌رد که آلبانیزی چندین موضوع مهم را در دیدار با نخست‌وزیر چین مطرح کند. از جمله این موضوعات می‌تواند به حذف محدودیت‌های تجاری و حکم اعدام یانگ هنگجون، نویسنده چینی-استرالیایی اشاره کرد.

آلبانیزی گفته است که موضوع اقدام جنگنده چینی مبنی بر شلیک منور در نزدیکی هلیکوپتر نیروی دریایی استرالیا را نیز مطرح خواهد کرد.

جاستین باسی، رئیس موسسه مطالعات سیاستی استراتژیک استرالیا، گفته است که دولت فدرال باید هوشیار باشد و بیش از حد بر موضوع پانداها و صادرات شراب تمرکز نکند؛ زیرا این رویکرد می‌تواند موجب شود که دولت چین موازنه قدرت نامتقارن را به استرالیا تحمیل کند.

وی افزود: ما نمی‌توانیم حذف تحریم‌های باقیمانده برای خرچنگ‌ و گوشت گاو را به عنوان هدیه‌ای از چین در نظر بگیریم.

منبع: news.com.au 


برچسب ها : , , , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , اقتصادی
ارسال دیدگاه