وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ | Tuesday 19 March 2024
» اجتماعی » ویکتوریا اولین ایالت استرالیا که مرگ خودخواسته بصورت قانونی در آن اجرا می‌شود

تاریخ انتشار : 1398/02/28 - 13:21

ویکتوریا اولین ایالت استرالیا که مرگ خودخواسته بصورت قانونی در آن اجرا می‌شود

صدای استرالیا - از ماه آینده ویکتوریا اولین ایالتی در استرالیا خواهد بود که در آن مرگ خودخواسته بصورت قانونی انجام می‌شود.

ویکتوریا اولین ایالت استرالیا که مرگ خودخواسته بصورت قانونی در آن اجرا می‌شود

صدای استرالیا – از ماه آینده ویکتوریا اولین ایالتی در استرالیا خواهد بود که در آن مرگ خودخواسته بصورت قانونی انجام می‌شود.

در ۲۹ نوامبر سال ۲۰۱۷ ایالت ویکتوریا توانست قانون مرگ خودخواسته را تصویب کند و بر اساس آن هر فردی که به بیماری مهلک گرفتار است و کمتر از شش ماه زنده می‌ماند این حق را دارد که بصورت قانونی به زندگی خود پایان دهد.

این قانون که در سال ۲۰۱۷  با ۲۲ رای موافق دربرابر ۱۸ رای مخالف در مجلس سنا و ۴۷ رای مثبت در برابر ۳۷ رای مخالف در مجلس نمایندگان به تصویب رسیده بود از اواسط سال ۲۰۱۹ یعنی حدودا یک ماه دیگر به اجرا گذاشته می‌شود.

تاریخ دقیق اجرای این قانون ۱۹ جولای است و در همین رابطه در هفته گذشته کنفرانس سه روزه‌ای در ملبورن برای توضیح در خصوص مرگ خودخواسته و شرایط آن برگزار شد.

پیش‌بینی شده که در سال جاری ۱۵۰ نفر درخواست چنین مرگی را داشته باشند . البته افرادی که چنین درخواستی را دارند از سوی چند پزشک معاینه می‌شوند و اگر آنها تائید کردند که این شخص از بیماری مرگبار رنج می‌برد مجوز مرگ خودخواسته صادر می‌شود.

بعد از تائید شدن بیماری فرد خواهان مرگ خودخواسته، داروی مرگ آور ظرف مدت ۱۰ روز به آنها داده می‌شود و اگر فردی این توانایی را نداشته باشد که دارو را شخصا استفاده کند پزشک در این امر به وی کمک می‌کند.

دنیل اندروز، نخست وزیر ایالت ویکتوریا و رئیس حزب کارگر در این ایالت، پس از مرگ پدرش در سال ۲۰۱۶ به جمع حامیان مرگ خودخواسته پیوست و آن را پیش برد.

پروفسور پیتر هانتر از اعضای داواطب جمعیت اجرای مرگ خودخواسته در این رابطه می‌گوید: این یک گام بزرگ و مهم به سمت جلو برای استرالیا محسوب می‌شود.

اما دکتر جیمز داونر از دانشگاه اوتاوا در این رابطه معتقد است:  هیچ کس از این قانون جدید راضی نیست و افرادی هستند که به دلیل شخصی، عاطفی یا مذهبی با این قانون مخالفت می‌کنند.

دکتر مارک یاتس که از سال ۲۰۰۵ تا ۲۰۰۷ رئیس انجمن پزشکی ویکتوریا بوده در مخالفت با این قانون می‌گوید: بسیاری از بیماران در اواخر زندگی خود این آرزو دارند اما این آرزو حکایت از این حقیقت دارد که خواسته‌های آنها برآورده نمی‌شود.

منبع: دیلی میل


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه