وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Friday 26 April 2024
» اجتماعی » وزیر کشور استرالیا: بهروز بوچانی هرگز اجازه ورود به استرالیا را پیدا نخواهد کرد

تاریخ انتشار : 1398/08/28 - 12:23

وزیر کشور استرالیا: بهروز بوچانی هرگز اجازه ورود به استرالیا را پیدا نخواهد کرد

صدای استرالیا – پیتر داتون، وزیر کشور استرالیا در واکنش به خبر سفر بهروز بوچانی به نیوزلند گفت که این پناهجوی ایرانی هرگز اجازه ورود به خاک استرالیا را نخواهد داشت.


صدای استرالیا – پیتر داتون، وزیر کشور استرالیا در واکنش به خبر سفر بهروز بوچانی به نیوزلند گفت که این پناهجوی ایرانی هرگز اجازه ورود به خاک استرالیا را نخواهد داشت.

او در پاسخ به سوال خبرنگار اسکای نیوز در خصوص احتمال پناهندگی بهروز بوچانی در نیوزلند گفت: این موضوع به دولت نیوزلند مربوط است. من دیرروز متوجه نظر نخست وزیر نیوزلند شدم که گفته بود از آمدن این فرد به نیوزلند خبر نداشته است، بنابراین این مشکل او و وزیر مهاجرت نیوزلند است.

او در پاسخ به تاکید خبرنگار اسکای نیوز در خصوص اینکه آیا این احتمال وجود دارد که بوچانی پس از درخواست پناهندگی از دولت نیوزلند به استرالیا سفر کند یا خیر، گفت: او اجازه ورود به استرالیا را پیدا نخواهد کرد، ما در این خصوص بسیار شفاف بوده‌ایم.

اظهارات وزیر کشور استرالیا در حالی صورت می‌گیرد که بهروز بوچانی روزنامه‌نگار و پناهجوی ایرانی که به صدای پناهندگان جزیره مانوس شهرت یافته است، سرانجام پس از سپری کردن ۲۲۶۹ روز در کمپ‌های استرالیا برای پناهجویان، موفق شد هفته گذشته جزیرۀ مانوس را ترک کند و به نیوزیلند برود.

آقای بوچانی روز چهارشنبه پاپوآ گینه نو را به مقصد نیوزیلند ترک کرد تا در جشنواره ادبی کرایستچرچ شرکت کند.

او موفق شده است برای انجام این سفر، ویزای یک ماهۀ اقامت در نیوزیلند را دریافت کند و امیدوار است که بتواند از این مسیر به آمریکا برود؛ کشوری که انتظار می‌رود او را در چارچوب توافقنامۀ «مبادله پناهندگان» که پیش‌تر میان مالکوم ترنبول، نخست‌وزیر پیشین استرالیا و باراک اومابا، رئیس جمهوری پیشین ایالات متحده امضا شده بود، بپذیرد.

اما اگر چنین راهی نیز برایش فراهم نشد، قصد دارد تمام راه‌های ممکن را امتحان کند. او اعلام کرد که دیگر به پاپوا گینه نو برنمی‌گردد.

آقای بوچانی در بدو ورود به فرودگاه نیوزیلند گفت: دیگر هرگز به آنجا برنمی‌گردم… تنها چیزی که می‌خواهم این است که از آن سیستم آزاد شوم و در جایی باشم که به من به عنوان انسان بنگرند و نه یک شماره و نه صرفا با برچسب “پناهنده”.


برچسب ها : , , , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
دیدگاه کاربران کل نظرات :1
ارسال دیدگاه