وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Thursday 9 May 2024
» اجتماعی » ورود به بهار بی‌باران؛ استرالیا گرم‌ترین زمستان تاریخ خود را پشت سر گذاشت

تاریخ انتشار : 1402/06/10 - 12:38

ورود به بهار بی‌باران؛ استرالیا گرم‌ترین زمستان تاریخ خود را پشت سر گذاشت

صدای استرالیا– استرالیا پیش از فرا رسیدن بهاری گرم و خشک با احتمال آتش‌سوزی جنگل‌ها، گرم‌ترین زمستان تاریخ ثبت شده […]

ورود به بهار بی‌باران؛ استرالیا گرم‌ترین زمستان تاریخ خود را پشت سر گذاشت

صدای استرالیا– استرالیا پیش از فرا رسیدن بهاری گرم و خشک با احتمال آتش‌سوزی جنگل‌ها، گرم‌ترین زمستان تاریخ ثبت شده خود را پشت سر گذاشت.

بنا به گزارش اداره هواشناسی، زمستان امسال گرم‌ترین زمستان استرالیا از زمان ثبت آمار ملی در سال ۱۹۱۰ بوده و میانگین دما در این فصل به ۱٫۵۴ درجه سانتی‌گراد بالاتر از میانگین فصلی رسید.

اداره هواشناسی اعلام کرد که پیش از این، گرم‌ترین زمستان استرالیا در سال ۱۹۹۶ اتفاق افتاده بود که دمای هوا ۱٫۴۶ درجه بالاتر از میانگین فصلی بود.

کارشناسان هواشناسی پیش‌بینی بارندگی کم‌تر از میانگین و دمایی بالا را برای اکثر مناطق کشور، به ویژه در استرالیای غربی و بخش‌هایی از جنوب شرقی از جمله ویکتوریا، اعلام کرده‌اند. 

اداره هواشناسی گفت که احتمال وقوع بهاری خشک و بدون بارش در ویکتوریا افزایش یافته و در بخش‌های غربی و جنوبی ایالت این وضعیت حادتر است.

تنها چهار سال پس از وقوع آتش‌سوزی‌های «تابستان سیاه» که بسیاری از مناطق شرق استرالیا را در خود فرو برد، حالا سازمان‌های آتش‌نشانی استرالیا افزایش خطر آتش‌سوزی را برای مناطق وسیعی از ویکتوریا در بهار امسال پیش‌بینی کرده‌اند.

سه سال متوالی از وقوع پدیده آب و هوایی لانینا به معنی این است که بوته‌ها بیش از میانگین رشد کرده‌اند که این مساله افزایش احتمال آتش‌سوزی را در پی دارد.

منبع: سیدنی مورنینگ هرالد


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر
ارسال دیدگاه