وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ | Tuesday 19 March 2024
» اجتماعی » همه آن چیزهایی که آمریکایی‌هایی را در استرالیا شوکه می کند

تاریخ انتشار : 1398/11/27 - 15:47

همه آن چیزهایی که آمریکایی‌هایی را در استرالیا شوکه می کند

صدای استرالیا- در آمریکا به عنوان یک کشور مهاجرپذیر با فرهنگ‌های مختلفی مواجه هستیم اما وقتی مردم این کشور به […]

همه آن چیزهایی که آمریکایی‌هایی را در استرالیا شوکه می کند

صدای استرالیا- در آمریکا به عنوان یک کشور مهاجرپذیر با فرهنگ‌های مختلفی مواجه هستیم اما وقتی مردم این کشور به استرالیا می‌آیند با مواردی مواجه می‌شوند که باعث شگفتی آنها می‌شود.

از نحوه سفارش قهوه تا حیات وحش و پیاده‌روی مردم با پای برهنه مواردی مختلفی در استرالیا وجود دارد که موجب شگفتی آمریکایی‌ها می‌شود که برخی از موارد آن عبارتند از:

تعطیل شدن زودهنگام مراکز مختلف

آمریکا کشوری است که در آن اغلب مراکز همچون رستوران‌ها بصورت ۲۴ ساعته به ارائه خدمات مشغول هستند از همین رو حضور در کشوری مانند استرالیا که در آن ساعت تعطیلی برای مراکز و فروشگاه‌ها مطرح است برای مردم آمریکا شوکه آور است.

سامنتا برگر از سنت پل مینه سوتای آمریکا که به سیدنی سفر کرده از این موضوع که تمامی مراکز در استرالیا خیلی زود تعطیل می‌شوند و ساعت کاری آنها محدود است شگفت‌زده است.

دیگر موضوعی که موجب شگفتی سامنتا شده، نبود «مگا مال» (مراکز خرید بزرگ) در استرالیا است.

کیمی، اهل تنسی آمریکا که سه سال است در استرالیا زندگی می‌کند در این رابطه می‌گوید: ساعات‌های محدود خرید برای من به عنوان یک مادر چالش برانگیز است.

سفارش قهوه

بسیاری از آمریکایی‌هایی که به استرالیا سفر می‌کنند درباره مشکلاتی که در هنگام سفارش قهوه دارند گله‌مند هستند.

در استرالیا نام‌های ویژه‌ای برای انواع مختلف قهوه وجود دارد و آمریکایی‌ها چون با این موضوع آگاهی ندارند در این رابطه با مشکل مواجه می‌شوند.

بروک استام، از «مشاوکا» در ایالات ایندیا که به استرالیا سفر کرده در این رابطه می‌گوید: من دست کم ۱۲ بار سفارش قهوه دادم اما آنها (پشخدمت‌ها در استرالیا) متوجه منظور من نشدند. بعدا فهمدیم که در استرالیا نمی‌توانید با یک کلمه ساده سفارش قهوه بدهید.

فرهنگ کار و سبک زندگی

نوع کار به عنوان حرفه و سبک زندگی از دیگر مواردی است که مردم آمریکا در سفر به استرالیا با دیدن آن شوکه می‌شوند.

کاسی وارنر که برای دو سال در استرالیا زندگی کرده در این رابطه می‌گوید: ما در آمریکا زندگی می‌کنیم تا کار کنیم اما در استرالیا مردم کار می‌کنند تا زندگی کنند. کارفرماهای متعددی در استرالیا داشته‌ام و آنها به من می‌گفتند که اگر از سوی یک آمریکایی و یا کانادایی تقاضای کار داشته باشند سریعا آن را قبول می‌کنند چون آنها کارگرهای سخت کوشی هستند.

کاسی وارنر می‌گوید: کارفرمایان می‌گویند که استرالیایی در مقایسه با آمریکایی‌ها در کار تنبل هستند.

پا برهنه در اماکن عمومی

در استرالیا پیاده روی بدون کفش کاملا پذیرفته شده‌است. اما این رفتاربرای آمریکایی‎ها غریبه است.

کریس همسوورث، که اخیرا در استرالیا بوده می‌گوید: هفته گذشته به استارباکز رفتم، سه جوان پشت میز بار نشسته بودند در حالیکه کفش به پا نداشتند. مردم در فروشگاه‌ها، رستوران‌ها و هر کجای دیگری پابرهنه حاضر می‌شوند. نمی‌گویم که پیاده‌روی با پای برهنه چیز بدی است اما حضور در فروشگاه‌های مواد غذایی و یا رستوران‌ها بصورت پا برهنه غیر بهداشتی است.

حیات وحش

خانم مارو می‌گوید در طول زندگی در استرالیا از مواجهه روزانه با حیوانات عجیب و غریب شکه می‌شده است. او می‌گوید: یکی از اولین چیزهایی که تعجب او را برمی‌انگیخته حضور ن.عی لک لک در خیابان‌ها بود بدون آنکه کسی مزاحم آنها شود.

او همچنین از تصور بیدار شدن با صدای میمون‌ها می‌گوید که بعدها متوجه می‌شود که این صدای میمون نبوده و بلکه پرنده کوکابورا بوده که این صداها را ایجاد می‌کرده است.

منبع: دیلی میل


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , زندگی در استرالیا
ارسال دیدگاه