وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ | Tuesday 19 March 2024
» اجتماعی » همه آنچه درباره سرشماری امسال باید بدانید

تاریخ انتشار : 1400/05/17 - 22:31

همه آنچه درباره سرشماری امسال باید بدانید

صدای استرالیا – با توجه به اهمیت سرشماری، مرکز آمار استرالیا اطلاعاتی را به زبان‌های مختلف از جمله فارسی منتشر کرده است که در آن نکات مهمی گنجانده شده است و می‌توانید در ادامه آن را بخوانید.


صدای استرالیا – با توجه به اهمیت سرشماری، اداره آمار استرالیا اطلاعاتی را به زبان‌های مختلف از جمله فارسی منتشر کرده است که در آن نکات مهمی گنجانده شده است و می‌توانید در ادامه آن را بخوانید.

سرشماری چیست؟

هر پنج سال، اداره آمار استرالیا هر فرد و خانه‌ای را در استرالیا می‌شمارد. به این سرشماری می‌گویند. سرشماری سؤالاتی را می‌پرسد درباره جیزهایی مثل سن، کشور محل تولد، مذهب، پیشینه، زبانی که در منزل حرف می‌زنید، کار و تحصیلات. هر کسی که در شب ۱۰ اگوست ۲۰۲۱ در منزل شما می‌ماند باید منظور گردد. این شامل دیدارکنندگان بین‌المللی و نوزادان هم می‌شود.

چرا باید سرشماری را انجام دهید؟

سرشماری کمک می‌کند بفهمیم به چیزهایی احتیاج داریم، حالا و در آینده.

اطلاعاتی که از سرشماری بدست می‌آید کمک می‌کند تا دولت‌ها، بیزینس‌ها و سازمان‌های غیر انتفاعی در سراسر کشور تصمیمات آگاهانه‌ای بگیرند. همجنین به گروه های اجتماعی کمک می‌کند تا در مورد خدمات محلی شان به افراد، خانواده‌ها و جوامع برنامه‌ریزی کنند. برای مثال:

  • کتابخانه‌ها از داده‌های سرشماری استفاده می‌کنند تا بفهمند چه زبان‌هایی در جامعه محلی شان صحبت می‌شود تا بتوانند کتاب‌هایی به آن زبان‌ها را برای خوانندگانشان تهیه کنند.
  • سوپرمارکت‌ها از داده‌های سرشماری استفاده می‌کنند تا بدانند چه محصولاتی را برای مشتریانشان عرضه کنند، از جمله مواد غذایی بین‌المللی.
  • رسانه‌ها از داده‌های سرشماری استفاده می‌کنند تا تعیین کنند چه خدمات رادیویی و رسانه‌ای به زبان‌های دیگر برای شنوندگانشان لازم است.

نمونه‌های دیگری از استفاده‌هایی که از داده‌های سرشماری می‌شود را ببینید.

اطلاعات شما چگونه بصورت امنی حفظ می‌شود

اطلاعات شخصی شما طبق قانون محافظت می‌شود. سایر نهادهای دولتی یا هیچ کس دیگری در آن اطلاعات سهیم نمی‌شوند. شما نمی‌توانید از طریق اطلاعاتی که درباره خودتان یا خانواده‌تان در سرشماری می‌دهید شناسایی شوید.

چگونه و چه زمانی باید سرشماری را پر کنم؟

شما می‌توانید سرشماری تان را آنلاین، روی فرم کاغذی، یا با کمک ما تکمیل کنید. اگر می‌دانید چه کسانی در شب سرشماری در منزل تان خواهند بود، می‌توانید به محض دریافت دستورالعمل شروع کنید.

  • بیشتر افراد دستورالعمل را با پست دریافت می‌کنند که سرشماری را آنلاین پر کننداین دستور العمل یک شماره منحصر به فرد برای شما دارد و یک رمز ورود موقت. وقتی دستورالعمل را در اوایل اگوست ۲۰۲۱ دریافت کردید به census.abs.gov.au بروید. اگر مایلید فرم کاغذی بگیرید، به سرویس اتوماتیک ۲۴ ساعته درخواست فرم به شماره ۱۸۰۰ ۱۳۰ ۲۵۰ زنگ بزنید. برای درخواست فرم به شماره ۱۶ رقمی سرشماری تان که در نامه سرشماری تان آمده است نیاز خواهید داشت.
  • بعضی خانوارها فرم کاغذی دریافت خواهند کرد. این همچنین شامل دانشجویان بین‌المللی و دیدارکنندگانی که در اماکنی مثل هتل‌ها، اردوگاه‌ها یا مسکن‌های دانشجویی اقامت دارند می‌شود. پس از تکمیل آنرا در پاکت تمبر خورده‌ای که ضمیمه فرم کاغذی است به ما برگردانید. در فرم کاغذی دستورالعمل‌هایی خواهد بود اگر ترجیح دهید که سرشماری را آنلاین پر کنید.

فرم سرشماری تنها به زبان انگلیسی است. شما می‌توانید از خانواده و دوستانتان کمک بگیرید. همچنین کارکنان سرشماری در دسترس خواهند بود که نشانتان دهند چگونه فرم را پر کنید.

چه کسی باید سرشماری را پر کند؟

سرشماری اجباری است. *این یعنی همه افراد در استرالیا ، بجز دیپلمات‌ها و خانواده‌هایشان، هر کجا در شب سرشماری هستند باید سرشماری را پر کنند. این شامل کسانی که دارای ویزا هستند، توریست‌ها و دیدار کنندگان بین‌المللی مثل دانشجویانی که در دانشگاه‌های استرالیا تحصیل می‌کنند می‌شود.

*اعلامیه حریم خصوصی سرشماری ۲۰۲۱ را در سایت census.abs.gov.au/privacy ببینید.

از کجا می‌توانم کمک بگیرم؟

اگر برا ی پر کردن فرم سرشماری به کمک نیاز دارید، پشتیبانی در دسترس است.

  • به census.abs.gov.au/findus مراجعه کنید تا کمک حضوری در نزدیکی تان پیدا کنید.
  • به ۱۸۰۰ ۵۱۲ ۴۴۱ تلفن کنید و با شخصی به زبان انگلیسی صحبت کنید.
  • برا ی کمک به زبان خودتان، به سرویس ترجمه نوشتاری و گفتاری (TIS National) به شماره ۱۳۱ ۴۵۰ تلفن کنید.

منبع: اداره آمار استرالیا


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , دانستنی های استرالیا , زندگی در استرالیا , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه